Ce e de făcut dacă ai mâncat prea mult? În primul rând, medicii recomandă să facem o plimbare uşoară. În al doilea rând, să bem apă. Există, însă, şi alte remedii care să ne scape de arsuri, balonare şi senzaţia de greutate în stomac.

Anghinare

Pentru că normalizează tranzitul intestinal, menţine concentraţia normală a grăsimilor la nivelul ficatului şi concentraţia normală de acid uric în sânge, anghinarea e recomandată în recuperarea de după o masă prea bogată. Peste 1 lingură de plantă mărunţită se toarnă 250 ml de apă fierbinte. După 15 minute, se strecoară şi se bea.

Ce e de făcut dacă ai mâncat prea mult? Fenicul

Stimulent al digestiei, anticolitic şi cu proprietăţi antispastice, feniculul se recomandă în caz de balonare şi spasme intestinale. Pentru a scăpa de disconfortul abdominal, prepară o infuzie dintr-o lingură cu plantă la 250 ml de apă fierbinte. Lasă feniculul la infuzat un sfert de oră, apoi strecoară şi bea ceaiul. Atenţie! Remediul este contraindicat femeilor însărcinate şi persoanelor cu intoleranţă la fenicul.

Mentă

Antiseptică, antispastică şi detoxifiantă, menta e utilă în durerile de stomac provocate de supraalimentare. Menta susţine digestia, elimină spasmele gastrointestinale şi ajută la eliminarea gazelor din intestine. Pune 250 ml de apă clocotită peste 1 linguriţă de mentă uscată şi lasă la infuzat timp de 10 minute. Bea 1-2 căni de ceai de-a lungul zilei.

Ce e de făcut dacă ai mâncat prea mult? Lemn-dulce

Antispastic, emolient şi antiinflamator, lemnul-dulce protejează mucoasa gastrică, reduce arsurile şi accelerează tranzitul intestinal. Toarnă 250 ml de apă fierbinte peste 2 linguriţe de pulbere de lemn-dulce şi lasă la infuzat 15 minute. Se beau 3 căni de ceai pe zi, cu o jumătate de oră înainte de mesele principale, pentru a preveni indigestia sau se bea 1 cană la o oră după o masă copioasă.

Atenţie! Dacă ai dureri gastrice severe, care nu cedează şi sunt însoţite de vărsături sau dacă indigestia te ţine mai mult de 2 săptămâni, e indicat să mergi la medic.