Când stai prea mult timp pe scaun, la birou, sau dacă ai exces de vitamina D creşte riscul de a suferi de cârcei, iar acestea sunt doar două dintre motivele care duc la declanşarea lor.

Nu te hidratezi bine

Lipsa lichidelor în cantitatea necesară poate declanşa dureroşii cârcei. Prin urmare, prima măsură pe care o poţi lua atunci când te confrunţi adesea cu aceştia este să ai grijă să bei de-a lungul zilei 2 litri de apă.

Ai nevoie de minerale

Echilibrul electrolitic este important pentru relaxarea şi contracţia musculară. În locul suplimentelor alimentare, asigură-te că-ţi iei calciul, sodiul, magneziul şi potasiul din alimente. Ai nevoie de fructe şi legume cât mai divers colorate, lactate, cereale interegrale.

Te-ar mai putea interesa: Cele mai bune surse de magneziu

Ai nevoie de o schimbare a tratamentului medicamentos

Anumite medicamente, precum statinele, pot da crampe musculare. Dacă observi că ai cârcei după puţin timp de la administrare, consultă medicul pentru o schimbare a tratamentului sau pentru recomandări suplimentare.

Exagerezi cu exerciţiile fizice

Vrei să slăbeşti în timp scurt şi faci exerciţii fizice intense? Nu e de mirare că apar cârcei. E indicat să creşti treptat intensitatea exerciţiilor, fără a exagera. De asemenea, te-ar ajuta întinderile. Dimineaţa, după trezire, rezervă câteva minute pentru a te întinde. Nu numai că te protejează de cârcei, ci menţin supleţea şi vigoarea musculaturii. Iată 2 tipuri de exerciţii pe care le poţi face!

- Întinde mâinile pe un perete şi întinde un picior în spate fără să flexezi genunchii. Apleacă-te spre perete, îndoind coatele şi genunchiul piciorului din faţă până când simţi tensiune în piciorul dus în spate. Menţine poziţia pentru 10-15 secunde, apoi repetă mişcarea schimbând piciorul.

- Stând în şezut în pat sau pe covor, cu picioarele întinse şi lipite unul de altul, apleacă-te cât mai mult posibil cu mâinile în jurul gambelor. Du în faţă vârfurile picioarelor până simţi tensiune în zona gambelor. Numără până la zece şi relaxează.

Citeşte şi: Exerciţii fizice care ard grăsimile

Suferi de circulaţie sangvină deficitară

Dacă ai crampe musculare care abia dacă-ţi permit să te mişti, ba chiar cresc în intensitate pe măsură ce mergi, e posibil să ai probleme legate de circulaţia sangvină periferică. Se impune o vizită la medicul de familie.

Ai o încălţăminte nepotrivită

O cauză mai puţin ştiută a apariţiei cârceilor la femei este încălţămintea. Trecerea de la cea joasă la aceea cu toc poate declanşa durerile musculare, cu atât mai mult dacă petreci mai mult timp în picioare încălţată cu pantofi cu toc înalt.