Se ştie că un nivel ridicat al colesterolului ,,rău” presupune riscuri în ceea ce priveşte probleme cardiovasculare. Îţi spunem ce să incluzi în alimentaţie ca să ţii mai uşor sub control colesterolul mărit.

Dacă te linişteşte gândul că doar medicamentele te fac să uiţi de colesterolemie, atunci ar trebui să ştii că dieta neechilibrată, cu multe grăsimi saturate din unt, sosuri şi prăjeli, ca şi lipsa mişcării te pot face să pierzi terenul câştigat prin tratament.
Explicaţia este simplă: sângele are nevoie de antioxidanţi, aşa cum sunt pectina şi vitaminele C şi E, pentru a anula radicalii liberi. Numai aşa colesterolul nu se va depune pe artere.

Consumă des cereale şi legume

Fulgii de ovăz la micul dejun şi gustările cu legume, îndeosebi fasole, şi cu fructe pline de vitamina C menţin colesterolul la nivelul normal, adică sub 200 mg/dl. Pentru a ajunge la acest nivel, poţi apela cu încredere la un amestec de patru pahare de suc de mere şi trei de suc de grepfrut. Dacă adaugi câteva afine, amestecul va conţine şi un alt antioxidant numit pterostilben, care se găseşte şi în struguri.

Mizează pe alimentele bogate în acizi graşi

După o masă copioasă cu grăsimi, eviţi creşterea colerolului dacă la desert ai nuci, migdale, alune de pădure sau fistic. Ele protejează inima prin conţinutul lor de acizi graşi Omega-3 care au avantajul că stopează procesul de deteriorare a arterelor cauzat de depunerea colesterolului. Şi, pentru că organismul tău nu îi poate sintetiza singur, îi poţi procura direct din natură.

Vinul de măceşe, aliat împotriva colesterolului mare

Pentru o circulaţie bună a sângelui, un pahar de vin de măceşe e sănătate curat. În plus, este şi uşor de preparat. Laşi la macerat, timp de două săptămâni, 100 de grame de măceşe coapte şi bine spălate într-un litru de vin. După aceea, rămâne să treci vinul printr-o sită. Două pahare mici pe zi te vor face să te simţi minunat.

Laptele de soia, de ajutor

Uite ceva ce ar trebui să încerci! Micul dejun cu cereale şi lapte de soia. Câştigi vitamina B, fier şi multe fibre care scad nivelul colesterolului. Dacă nu vrei să-l cumperi direct din magazine, nu este prea greu să-l prepari. Îţi trebuie o cană de granule de soia pe care le laşi la înmuiat împreună cu o cană de apă timp de 12 ore.
După aceea, treci totul printr-o răzătoare sau o maşină de tocat. Peste soia mărunţită, adaugi o cană de apă caldă şi amesteci pentru câteva minute, după care o strecori. Laptele obţinut îl mai pui la foc mic aproape 40 de minute, timp în care amesteci continuu.

Ce plante aduc beneficii

Păducelul, păpădia şi pătlagina sub formă de ceai te ajută şi ele să scazi colesterolul. Ceaiul de pătlagină îl prepari dintr-o lingură de frunze şi 250 ml de apă clocotită. Din trei în trei ore iei câte o lingură de ceai. La fel se prepară şi infuziile de păducel şi păpădie şi iei două-trei căni de ceai pe zi.

Nivelul colesterolului scade dacă

-Reduci consumul de mezeluri şi unt
-Consumi carne slabă şi peşte
-Renunţi la brânzeturi şi lactate grase
-Te limitezi la trei ouă pe săptămână