Dacă nu poţi să dormi, cu toate că încă nu te poţi plânge de căldură, este posibil să fie de vină unul dintre factorii indicaţi în cele ce urmează!

Alergia la praf

Rinita alergică, sinuzita, astmul sau un tip de alergie te pot împiedica să dormi bine sau să adormi cu uşurinţă. Îţi va fi cu atât mai greu să te odihneşti dacă în cameră există factori care-ţi agravează simptomele, cum ar fi acarienii prezenţi în perne, pături, perne, saltele sau cearşafuri. Toate acestea trebuie schimbate şi spălate cât mai des, iar salteaua ar fi bine să fie una hipoalergică, pentru a scădea riscul de alergii.

Temperatura camerei

Vei avea un somn mai odihnitor într-o cameră răcoroasă sau dacă te îmbraci mai lejer. Prin urmare, întredeschide geamul peste noapte sau caută pijamale mai subţiri.

Cafeina

După-amiaza, ţi se pare că nu mai ai energie şi bei o cafea sau un ceai negru? Cafeina te va face să mergi la culcare mai târziu sau să nu reuşeşti să pui geană pe geană până după miezul nopţii. Rezistă tentaţiei sau alege o cafea decafeinizată sau un ceai din plante medicinale.

Citeşte şi: Cele mai bune remedii pentru insomnie

Suprasolicitarea sistemului digestiv

Dacă ai ajuns târziu acasă şi ai luat cina cu mai puţin de 2 ore înainte de culcare, nu-i de mirare că te chinui să adormi, te trezeşti des peste noapte sau n-ai un somn bun. Fă tot posibilul să nu iei masa de seară prea târziu şi să nu mănânci prea mult sau măcar aşteptă 2-3 ore înainte de a te aşeza în pat.

Atenţie!

În caz că bei ceva în timpul cinei sau până la trecerea a 20 de minute după masă, este posibil să ai tulburări de digestie, ca balonarea.