Bebeluşul învaţă mişcarea încă din burtică. După naştere, exerciţiile fizice şi masajul făcute cu regularitatea îl vor ajuta pe cel mic să se dezvolte armonios şi să doarmă mai bine.

Una dintre cele mai bune metode de a stimula şi tonifia musculatura cepilului tău nou născut este gimnastica. Mai ales că el creşte foarte repede, la apropae 4 luni după naştere, el se pregăteşte deja să meargă de a buşilea şi apoi să facă primii lui paşi.

Prin fiecare exerciţiu pe care îl faci cu el îl ajuţi să devină ami puternic şi ami agil şi tot odată să aibă poftă de mâncare şi să doarmă mai bine.

Ajută la dezvoltarea motorie a bebeluşului

Încă din burtică, bebeluşul tău se află într-o continuă mişcare, aleatorie, pe care o face în mod involuntar. Specialiştii recomandă ca după vârsta de 4 luni să adopţi un program de exerciţii zilnice pe care să le faci cu bebe, deoarece până la vârsta de 4 luni acesta îşi tonifică musculatura gâtului şi a spatelui pentru a fi pregătit să facă mai apoi mişcări mai ample.

Află cum să ai grijă de sănătatea ta orală AICI

Exerciţiile pe care le faci cu el ajută la dezvoltarea mai rapidă a funcţiilor sale motorii şi la menţinerea sa în anumite poziţii.
Gimnastica bebelusului trebuie să includă exerciţii pentru toate segmenetele trupului, în felul acesta cel mic va putea trece mai uşor de la o etapă la alta până va începe să facă primii paşi spre surprinderea ta firească de unul singur.

Contribuie la dezvoltarea sistemului nervos

Orice exerciţiu alegi să faci cu el, îi va fi benefic pentru musculatura sa dar şi pentru dezvoltarea sistemului nervos, ajutându-l astfel să treacă de la mişcările involuntare la cele coordonate, să dobândească un echilibru în poziţia sa pentru ca mai apoi să zburde de unul singur.

O musculatură sănătoasă, bine inervată şi irigată va contribui substanţial la un sistem imuitar puternic şi o ageritate în derularea activităţilor sale.

Este foarte important ca aceste exerciţii de gimnastică să fie combinate cu mişcări de masaj, deoarece ajută considerabil al îmbunătăţirea circulaţiei sangvine, a limfei şi mai ales a organelor interne.

Practic, fiecare zi ste un nou prilej de a lucra împreună la stabilitatea sa emoţională şi fizică.

Îmbină utilul cu plăcutul

Nu fă din gimnastica sa o corvoadă şi nici nu te aştepta să stea drepţi în timp ce tu îi faci mişcările de masaj. Alege să transpui toată munca ta într-o joacă plăcută pentru amândoi. Alege să socializezi cu bebeluşul tău ca să asocieze gimnastica cu o activitate plăcută şi în felul acesta să îi captezi mai mult atenţia.

De la vârsta de 4 luni alege să faci zilnic cu el exerciţii precum bicicleta, folosindu-i picioarele, rostogolitul pe o parte sau morişca cu braţele. Începe de la cele mai simple mişcări şi creşte treptat gradul de dificultate.

Chiar dacă tu eşti cel care îi mişcă membrele, cu puţin exerciţiu va învăţa rapid mişcările şi vei observa cum le va reproduce singur.

Un alt exerciţiu extrem de eficient este cel în care îi îndepărtezi braţele de corp şi i le apropii, exerciţiu corespunzător pentru dezvoltarea flexibilităţii mâinilor şi a coordonării lor.

Ridică-i alternativ câte o mână şi un picior pentru a lucra concomitent toată musculatura sa fragilă.

Aceste exerciţii sunt extrem de eficiente pentru a dezvolta mai ales musculatura trunchiului şi pentru a căpăta forţă lombară ca să poată să îşi susţină activitatea fizică de după.

Beneficiile mişcării

Ajută la reducerea agitaţiei lui şi stimulează digestiei, totodată fiind utilă şi la înlăturarea colicilor care atât de multe bătăi de cap vă dau la amândoi. Mai mult de atât ajută la relaxarea şi tonifierea musculaturii, la stimularea circulaţiei sangvine şi a imunităţii, îi creşte posta de mâncare şi îi creează o stare de siguranţă şi confort alături de tine.