Berea poate reduce riscul apariţiei afecţiunilor cardiovasculare, întăreşte sistemul osos şi ajută memoria pe termen scurt, însă această băutură trebuie consumată cu moderaţie.

Berea reprezintă o sursă bogată de vitamine din tip B, precum vitaminele B6 şi B9, iar atunci când este consumată cu moderaţie poate contribui la creşterea sistemului imunitar al acestora la entităţi responsabile de transmiterea bolilor infecţioase.

Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, spune că „cerealele reprezintă unul dintre ingredientele naturale de bază ale berii, transformând-o practic într-o sursă de vitamine pentru organism. Berea este bogată în special în vitaminele de tip B, cum sunt niacina, riboflavina (B2), piridoxina (B6) şi acid folic (B9). Biodisponibilitatea acestor vitamine a fost confirmată în timp prin studii care au demonstrat o absorbţie ridicată a vitaminelor de tip B la introducerea consumului moderat de bere în dietă, acest fapt putând să contribuie la o rezistenţă sporită a sistemului imunitar“.

Reduce riscul afecţiunilor cardiovasculare

Pe de altă parte, specialiştii susţin că berea ar putea reduce riscul apariţiei afecţiunilor cardiovasculare. Acest lucru se datorează ingredientelor naturale din care este făcută acestă licoare şi a cantităţii mici de sodiu pe care o conţine, fiind cunoscută relaţia dintre creşterea tensiunii arteriale şi consumul de alimente cu un înalt conţinut de sare.

Întăreşte sistemului osos

Sursă bogată de siliciu organic, element-cheie în procesul de creştere a densităţii minerale la nivelul structurii osoase, berea, consumată cu moderaţie, ar putea favoriza sănătatea sistemului osos. Aceasta poate deveni chiar un posibil aliat în lupta cu osteoporoza, boală a sistemului scheletal caracterizată prin masa osoasă scăzuta şi deteriorarea ţesuturilor osoase.

Favorizează memoria pe termen scurt

Berea poate favoriza şi procesele de memorare, asigurând încorporarea datelor recente în memoria pe termen lung. Mai exact, eforturile de cercetare au evidenţiat faptul că un consum moderat de bere ar putea permite o creştere a folosirii dinamice a tuturor resurselor de atenţie ale sistemului nervos central.

Specialiştii atrag atenţia că secretul pentru obţinerea unor efecte benefice organismului constă în moderaţie, nutriţioniştii recomandând un consum de 330 ml în cazul femeilor şi 660 ml în cazul bărbaţilor.

Îmbunătăţeşte digestia

Un pahar de bere consumat după o masă mai copioasă sau după mâncăruri mai grase, poate acţiona benefic asupra întregului organism având un rol în îmbunătăţirea digestiei. Un consum moderat al acestei băuturi-aliment ar putea aduce beneficii organismului, contribuind la asigurarea unui tranzit intestinal corespunzător. „Concret, fibrele pot stimula secreţia de acid gastric, pancreatite, enzime, gastrină şi colecistochinină, substanţe nutritive necesare pentru stimularea tranzitului intestinal corespunzător“, explică nutriţionistul Corina Zugravu.

Cum putem obţine aceste efecte benefice organismului

Specialiştii atrag atenţia că secretul pentru obţinerea unor efecte benefice organismului constă în moderaţie, nutriţioniştii recomandând un consum de 330 ml în cazul femeilor şi 660 ml în cazul bărbaţilor.