Nu puţine sunt studiile care au arătat că un consum moderat de bere aduce numeroase beneficii sănătăţii. Mai exact, berea nu este doar o bună alternativă pentru rehidratare după efort fizic, ci reduce şi riscul de apariţie a ulcerului gastric.

Berea, în cantităţi moderate, poate să întărească imunitatea

Cu un conţinut semnificativ de vitamine din tip B, precum vitaminele B6 şi B9, atunci când este consumată cu moderaţie de către adulţi sănătoşi poate contribui la îmbunătăţirea răspunsul sistemului imunitar al acestora la microorganisme responsabile de transmiterea bolilor infecţioase.

„Cerealele reprezintă unul dintre ingredientele naturale de bază ale berii, transformând-o practic într-o sursă de vitamine pentru organism. Berea este bogată în special în vitaminele de tip B, cum sunt niacina, riboflavina (B2), piridoxina (B6) şi acid folic (B9). Biodisponibilitatea acestor vitamine a fost confirmată în timp prin studii care au demonstrat o absorbţie ridicată a vitaminelor de tip B la introducerea consumului moderat de bere în dietă, acest fapt putând să contribuie la o rezistenţă sporită a sistemului imunitar“, spune Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Posibil aliat al sistemului osos

Sursă bogată de siliciu organic, element-cheie în procesul de creştere a densităţii minerale la nivelul structurii osoase, berea, consumată cu moderaţie, ar putea favoriza sănătatea sistemului osos.

Aceasta poate deveni chiar un posibil aliat în lupta cu osteoporoza, boală a sistemului scheletal caracterizată prin masa osoasă scăzută şi deteriorarea ţesuturilor osoase.

Protejază împotriva bolilor cardiovasculare

Consumul moderat de bere ar putea reduce riscul apariţiei afecţiunilor cardiovasculare. Acest fapt s-ar putea datora ingredientelor naturale din care este făcută berea şi a cantităţii mici de sodiu pe care o conţine, fiind cunoscută relaţia dintre creşterea tensiunii arteriale şi consumul de alimente cu un înalt conţinut de sare.

Consumi bere şi ai mai puţine probleme de memorie

Studii ştiinţifice au indicat faptul că un consum moderat de bere poate favoriza şi procesele de memorare, asigurând încorporarea datelor recente în memoria pe termen lung.

Mai exact, eforturile de cercetare au evidenţiat faptul că un consum moderat de bere ar putea permite o creştere a folosirii dinamice a tuturor resurselor de atenţie ale sistemului nervos central.

Specialiştii atrag atenţia că secretul pentru obţinerea unor efecte benefice organismului constă în moderaţie, nutriţioniştii recomandând un consum de 330 ml în cazul femeilor şi 660 ml în cazul bărbaţilor.