Berea este una dintre cele mai consumate băuturi alcoolice din România, fiind nelipsită de la petrecerile la iarbă verde. Dacă nu este consumată în exces, berea poate avea numeroase beneficii pentru sănătate.

O cantitate de 100 de ml de bere blondă are 43 de calorii, în timp ce aceeaşi cantitate de bere neagră are 48 de calorii. În schimb, 100 ml de bere fără alcool are 19 calorii. Cantitatea ideală de bere care ar trebui consumată pe zi nu ar trebui să depăşească 500 de ml de bere cu 5% alcool sau 660 ml de bere de 3,8% alcool în cazul bărbaţilor şi 250 de ml în cazul femeilor.

Îmbunătăţeşte digestia

Berea conţine fibre solubile, esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului digestiv. Consumul moderat de bere stimulează secreţia de acid gastric, a enzimelor intestinale necesare pentru îmbunătăţirea tranzitului intestinal şi favorizează dezvoltarea florei intestinale. Întrucât lichidele consumate în timpul mesei îngreunează digestia, este recomandat să bei berea după ce ai terminat de mâncat şi nu mai mult de 250 de ml.

Reduce nivelul de colesterol „rău“

Deoarece cerealele se numără printre ingredientele de bază, berea este o sursă de vitamine. Orzul germinat conţine vitamine din grupul B care contribuie la scăderea nivelului de colesterol „rău“, (LDL). Conform unui studiu prezentat anul acesta la Simpozionul „Berea şi sănătatea“ de la Bruxelles, consumul moderat de bere poate reduce riscul afecţiunilor cardiovasculare cu 25% comparativ cu cei abstinenţi.

Info

Consumul în exces de bere duce la creşterea tensiunii arteriale. În acelaşi timp, berea cu alcool nu este recomandată celor care suferă de hepatită, deoarece poate grăbi instalarea cirozei.

Previne osteoporoza

Berea este, totodată, o sursă bogată de siliciu organic, un element extrem de important în procesul de creştere a densităţii minerale la nivelul structurii osoase. De aceea, berea este un aliat în lupta cu osteoporoza, boală a sistemului scheletal caracterizată prin masa osoasă scăzută şi deteriorarea ţesuturilor osoase.

Bine de ştiut

Pentru a nu depăşi numărul de calorii recomandat zilnic, este recomandat să nu consumi berea alături de alimente bogate în carbohidraţi, cum ar fi pâinea, cartofii, orezul, pastele făinoase sau mămăliga şi nici alături de produse din carne bogate în grăsimi.

Sfatul specialistului


Dr. Corina-Aurelia Zugravu, Preşedinte al Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie

La noi există mitul că berea face ca burta să crească. Cine nu a auzit de burta de bere? În fapt, bănuiesc că se face o confuzie între distensia abdominală ce urmează consumului exagerat de bere şi obezitatea centrală, abdominală, care se datorează excesului de calorii în dietă. Balonarea trece, obezitatea însă, nu. Burta de bere nu există. Există, în schimb, posibilitatea de a consuma foarte multe calorii, inclusiv printr-un aport exagerat de bere, care să depăşească necesităţile organismului şi care să ducă la spor ponderal.