Untul a fost unul dintre alimentele renegate ale secolului XX alături de ouă, uleiul din nucă de cocos şi alte alimente cu valoare nutritivă, fiind, deopotrivă, o victimă în războiul împotriva grăsimilor saturate (anii '50).

Drept urmare, oamenii au început să consume margarină, un înlocuitor al untului, cu un conţinut ,,mai mic'' de grăsimi. Ca o consecinţă, afecţiunile cardiovasculare au crescut la niveluri fără precedent în următoarele decenii, ridicând astfel noi suspiciuni în rândul cercetătorilor cu privire la alimentele naturale, bogate în grăsimi.

Desigur, este şi cazul untului, bogat în grăsimi saturate sănătoase pentru corpul nostru, mai ales dacă laptele este de provenienţă organică.

Iată, aşadar, câteva motive să iubim untul.

Beneficiile surprinzătoare ale untului: conţine butirat

Untul este un aliment foarte hrănitor, întrucât conţine vitaminele A, E şi K2, dar şi butirat, un acid gras care luptă împotriva inflamaţiilor şi poate îmbunătăţi sănătatea intestinelor.

Totodată, în studiile de laborator efectuate pe şobolani, s-a constatat că acest acid gras previne obezitatea.

Beneficiile surprinzătoare ale untului: conţine acid gras linoleic conjugat

Acest acid gras este extrem de sănătos, drept dovadă el se găseşte şi sub formă de supliemente alimentare.

De altfel, un studiu a arătat că acidul linoleic poate scădea procentul de grăsime în cazul persoanelor supraponderale şi îmbunătăţi toleranţa la glucoză.

Beneficiile surprinzătoare ale untului: bogat în vitamina A

Pe lângă vitaminele sus menţionate şi alte minerale, untul conţine o cantitate considerabilă de retinol. Vitamina A este un antioxidant vital pentru sănătatea ochilor, a pielii, a ţesuturilor şi a dinţilor, iar lipsa ei în organism poate provoca tulburări de vedere.