Patru linguriţe de ulei de măsline pe zi, timp de şase săptămâni, scade drastic riscul de infarct. Iar beneficiile acestui aliment nu se opresc aici. Iată câteva dintre acestea:

Excelent în artrită

Uleiul de măsline este o sursă grozavă de grăsimi omega-6, o formă de grăsimi polinesaturate sănătoase, care blochează răspunsul organismului la inflamaţii în cazul unor afecţiuni cronice cum ar fi bolile de inimă şi artrita.

Scade tensiunea şi colesterolul rău

De asemenea, ajută la scăderea tensiunii şi la menţinerea unui echilibru al colesterolului.

De ce să introduci acest aliment în dieta ta

În cadrul unei cercetări, specialiştii au introdus de mililitri de ulei de măsline, cam patru linguriţe, zilnic, la dieta unor adulţi sănătoşi. Rezultatul? O serie de indicatori pentru riscul bolilor de inimă, măsuraţi în urina eliminată, s-au îmbunătăţit în numai şase săptămâni.

Acest rezultat i-a determinat pe cercetători să investigheze şi mai profund efectul uleiului de măsline asupra sănătăţii inimii.

Voluntarii au fost împărţiţi în două grupe şi li s-a cerut să consume 20 de mililitri de ulei de măsline, fie bogat, fie sărac în compuşi fenolici, pe o perioadă de şase săptămâni.

Cercetătorii au efectuat analize ale urinei, căutând o serie de peptide, substanţe produse în urma descompunerii proteinelor, identificate deja ca biomarkeri ai unor boli precum cele coronariene.

Rezultatele studiului

Studiul a arătat că ambele grupuri de voluntari au prezentat îmbunătăţiri semnificative privind riscul de instalare a bolilor arteriale coronariene.