Nicio masă fără fructe! Acesta ar trebui să fie dictonul tău în această perioadă, când se coc primele fructe ale verii. Află care sunt beneficiile acestora şi cum să le prepari ca să le păstrezi cât mai mulţi nutrienţi.

Zmeura scade pofta de mâncare

Bogată în vitamine, dar şi în fosfor, mangan, potasiu şi zinc, zmeura ajută în tratarea bolilor digestive şi ale sistemului respirator. Zmeura, care se coace la sfârşitul lunii iunie, este unul dintre cele mai eficiente fructe împotriva obezităţii. Câte 200 grame, timp de o lună, dimineaţa, pe stomacul gol, scad pofta de mâncare.

Prăjitură de zmeură

Ingrediente: 3 ouă, 2 linguri de zahăr, 3 linguri de făină, 300 grame de brânză de vaci, 400 grame de zmeură, un plic de zahăr vanilat.

Preparare: Baţi albuşurile spumă cu zahărul, adaugi gălbenuşurile şi făina şi torni compoziţia în tavă, după ce ai uns-o cu unt. Laşi la cuptor 20 de minute. În acest timp, amesteci brânza cu 300 de grame de zmeură şi cu zahărul vanilat, până rezultă o cremă. După ce s-a răcit blatul, întinzi crema şi decorezi prăjitura cu zmeura rămasă.

Vişinele ţin depresiile departe

Conţin multă apă, acid folic şi săruri minerale. Sucul de vişine este de ajutor diabeticilor, care ar trebui să urmeze o cură de trei săptămâni. Previn apariţia depresiilor şi a migrenelor, datorită flavonoizilor (substanţe antioxidante), şi sunt aliate în lupta cu kilogramele în exces.

Tartă cu vişine

Ingrediente: 4 ouă, 100 g zahăr, un plic de zahăr vanilat, 400 ml de lapte, 800 grame de vişine, o cană de făină, coaja de la o lămâie.

Preparare: Baţi albuşurile spumă cu zahărul, iar într-un alt vas amesteci gălbenuşurile, laptele, făina şi coaja de lămâie. Amesteci cele două compoziţii, iar aluatul obţinut îl dai la cuptor şi pui vişinele deasupra. După 20 de minute, va fi gata o tartă sănătoasă!

Scapi de infecţiile urinare cu coacăze roşii

Consumate zilnic, câte 50 de grame, după masă, timp de o lună, coacăzele stimulează digestia, fiind bogate în potasiu. Câte 300 de grame, înainte de masă, previn apariţia infecţiilor urinare, fiind bogate în tanin. Sucul de coacăze este eficient în hepatită cronică, hipertensiune arterială şi în dischinezie biliară.

Sirop de coacăze

Ingrediente: 1 kilogram de coacăze roşii, o lingură de zeamă de lămâie, o jumătate de kilogram de zahăr.

Preparare: Striveşti fructele cu o lingură, după care le treci printr‑un tifon şi le pui la fiert cu zahărul aproximativ 40 de minute. La sfârşit adaugi zeama de lămâie.

Elimini toxinele cu căpşuni

Datorită vitaminei K, căpşunile sunt indicate în insuficienţă hepatică şi în afecţiuni ale bilei. O cură de două săptămâni, câte 200-300 de grame pe zi, este recomandată în reumatism, gută sau litiază renală, datorită vitaminelor, fierului şi a calciului. O cură de 14 zile, în care vei mânca 250 de grame de căpşuni, va elimina toxinele din organism.

Salată de căpşuni

Ingrediente: 200 de grame de căpşuni, o lămâie, trei linguri de miere, două mere, o pară.

Preparare: Speli fructele şi le tai în cubuleţe mici. Apoi le amesteci cu mierea de albine şi cu zeama de lămâie. Pui compoziţia într-un bol, pe care îl laşi la frigider timp de 30 de minute. Salata este delicioasă şi sănătoasă şi o poţi servi şi cu iaurt.

Cireşele te menţin tânăr

Vedete ale lunii iunie, cireşele sunt o adevărată oază de sănătate, fiind bogate în calciu, magneziu, fier şi în vitaminele A şi B. Profită din plin şi mănâncă cel puţin 500 de grame, în fiecare zi. Îţi vor întări metabolismul şi vor încetini procesul de îmbătrânire. Previn apariţia unui atac de cord cu până la 30%. O cană cu suc de cireşe, la micul dejun, scade nivelul colesterolului.

Compot de cireşe

Ingrediente: 500 g cireşe, 250 de grame de zahăr, 800 ml de apă, un plic de zahăr vanilat.

Preparare: Apa, zahărul şi vanilia se pun la fiert, până se face un sirop. Speli bine cireşele şi le adaugi în sirop. Laşi la fiert zece minute şi compotul este gata!