Uşor de practicat de oricine şi în orice condiţii, gimnastica musculaturii pelviene contribuie semnificativ la revigorarea vieţii sexuale . Exerciţiile Kegel le ajută pe femei să nască mai uşor, ameliorând şi unele afecţiuni precum incontinenţa urinară.

Cu timpul, atât la femei, cât şi la bărbaţi, poate surveni slăbirea muşchilor pelvieni. Din fericire, exerciţiile Kegel pot „repara” acest neajuns. Muşchii care trebuie exersaţi sunt cei implicaţi în procesul urinării.

Pentru identificarea acestora, este suficientă încordarea muşchilor ca atunci când se încearcă stoparea urinării. Odată localizaţi, aceşti muşchi trebuie contractaţi timp de 3-5 secunde şi apoi relaxaţi, tot pentru acelaşi interval.

Însă, rezultatele nu se obţin peste noapte, fiind necesare câte cinci minute de exerciţii, de două ori pe zi. Pentru a te bucura de efectele exerciţiilor Kegel, trebuie să le practici timp de trei săptămâni. Acest tip de gimnastică se poate efectua chiar şi când stai în picioare sau pe scaun.

Beneficiile exerciţiilor Kegel: uşurează naşterea

În timpul sarcinii, din cauza modificărilor din această perioadă, are loc o slăbire a muşchilor care controlează fluxul urinar. Realizate în timpul sarcinii, exerciţiile Kegel pregătesc muşchii pelvieni pentru travaliu, scad riscul de apariţie a hemoroizilor şi grăbesc vindecarea după o eventuală ruptură musculară aparută în timpul naşterii propriu-zise.

Gimnastica musculaturii pelviene ajută la îmbunătăţirea tonusului vaginal, uşurând reluarea vieţii sexuale după naştere. În plus, exerciţiile Kegel pot duce şi la strâmtorarea vaginului.

Beneficiile exerciţiilor Kegel: previn prolapsul pelvin

Exerciţiile sunt, de asemenea, adesea folosite pentru a preveni prolapsul organelor pelvine. O meta-analiză a studiilor realizate de Cochrane Collaboration a concluzionat că există dovezi care indică efectele pozitive asupra simptomelor şi gravităţii prolapsului pelvin rezultate în urmă folosirii unui dispozitiv de tonifiere a podelei pelvine.

Beneficiile exerciţiilor Kegel: utile în cazul uscăciunii şi atrofiei vaginale

Uscăciunea vaginală provocată de menopauză poate fi depăşită prin practicarea regulată a exerciţiilor Kegel folosind un lubrifiant vaginal. În plus, acest tip de exerciţii vor tonifica muşchii vaginului şi vor revigora ţesuturile, aşa încât să te poţi bucura în continuare de actul sexual.

Beneficiile exerciţiilor Kegel: atenuează crampele musculare

Realizarea acestor exerciţii are ca efect eliminarea toxinelor şi o vascularizare şi oxigenare puternică a zonei pelviene. Astfel, crampele din perioada menstruaţiei vor fi reduse semnificativ.

Beneficiile exerciţiilor Kegel: tratează disfuncţiile erectile

Exerciţiile Kegel sporesc plăcerea contactului sexual atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, fiind recomandate şi în tratarea ejaculării precoce, a incapacitatăţii de a obţine orgasmul şi a durerilor din timpul contactului sexual.

Acest tip de gimnastică îi poate ajuta pe bărbaţii trecuţi de prima tinereţe să îşi controleze erecţia. De asemenea, exerciţiile Kegel pot preveni unele probleme legate de prostată.