Prunele sunt printre cele mai importante surse naturale de vitamine şi minerale, ce ajută organismul în tratarea diverselor afecţiuni şi prevenirea unor boli grave, precum diabetul. Este vremea prunelor, iar femeile ar trebui să profite din plin de aceste fructe deosebite, ce ajută în tratarea anemiei sau constipaţiei.

Prunele sunt printre cele mai importante surse naturale de vitamine şi minerale, ce ajută organismul în tratarea diverselor afecţiuni şi prevenirea unor boli grave, precum diabetul. Este vremea prunelor, iar femeile ar trebui să profite din plin de aceste fructe deosebite, ce ajută în tratarea anemiei sau constipaţiei. Acestea din urmă sunt două din afecţiunile ce contribuie la îngrăşare şi împiedicarea pierderii în kilograme.

Beneficiile consumului de prune – tratează constipaţia şi ajută în pierderea kilogramelor

Prunele se consumă în această perioadă ca atare, se pot face cure de 7-10 zile pentru tratarea afecţiunilor, consumând 8-10 prune zilnic dimineaţa pe stomacul gol. În rest, se pot consuma ca masă separată, de 3-4 ori pe săptămână.

Coaja prunelor conţin unul dintre cei mai puternici antioxidanţi din natură, şi anume resveratrol, substanţă ce contribuie şi la culoarea mov a prunelor şi care se găseşte şi în struguri negri, afine, fructe de pădure.

Antioxidanţii au roluri multiple, de la ajutor în dezintoxicarea organismului la menţinerea tinereţii, protecţiei cerebrale şi cardiovasculare, dar şi reducere a stresului oxidativ. Persoanele ce doresc să ţină cure de slăbire sănătoase pe timp de vară, să nu evite consumul de prune, acestea vor avea efect garantat.

Beneficiile consumului de prune – reglează glicemia din sânge, prevenind diabetul şi tulburările cognitive

Prunele proaspete au acţiune de reglare a glicemiei, fiind una dintre cele mai importante surse naturale de prevenţie a diabetului. Ele previn apariţia acestei boli prin stimularea metabolismului glucidic. Pentru prevenirea diabetului se consumă doar fructele proaspete, nu şi cele uscate, care au concentraţii ridicate de glucide şi au suferit pierderi ale proprietăţilor active prin uscare.

Deşi nu sunt bogate în fier, prunele combat anemia prin concentraţia mare de vitamina C. Aceasta nu are doar rol antioxidant, dar are rol şi în procesul de refacere al structurilor conjunctive, deci menţin sănătatea ţesuturilor şi elasticitatea pielii. Mai mult, vitamina C contribuie la absorbţia fierului în organism, deci este un bun aliat în lupta cu anemiile feriprive.

Persoanele ce doresc să se menţină cât mai tinere şi mai sănătoase, ar trebui să ştie că prunele previn arteroscleroza şi scad colesterolul. Aşadar, prunele menţin inima sănătoasă.

Prunele sunt surse bogate în betacaroten şi vitamina E, două vitamine importante în menţinerea sănătăţii ochilor. Mai mult, prunele au rol de reglare a glicemiei, fiind totodată bogate în complexul de vitamine B, având astfel proprietăţi de protecţie cerebrală şi stimulare a memoriei. Flavonoidele din prune au rol de protecţie împotriva tulburărilor cognitive legate de înaintarea în vârstă, prevenind boli precum Parkinson sau Alzheimer.

Beneficiile consumului de prune – fructe foarte bune pentru sănătatea sistemului osos şi pentru prevenirea tumorilor cancerigene

Prunele sunt surse foarte bogate în bor organic, substanţă ce joacă un rol crucial în asimilarea calciului şi consolidarea sistemului osos. Prunele proaspete, deci, sunt excelente pentru femei, deoarece previn osteoporoza şi au rol de prevenire a deficitului de hormoni feminini, care în timp duc la pierderea masei osoase.

Studiile de laborator asupra prunelor au demonstrat că acestea au o acţiune antitumorală intensă, fiind printre cele mai bune fructe recomandate în prevenirea cancerului. Se pare că acest lucru se datorează conţinutului ridicat de acid malic din prune şi conţinutului foarte scăzut de acid citric.