Perele sunt apreciate pentru aroma lor dulce, perfectă pentru oricine vrea ceva dulce şi bun, dar cât mai sănătos. Fiind unele dintre cele mai vechi fructe cultivate, perele aduc un aport important de vitamine şi săruri minerale pentru organismul uman.

Perele sunt apreciate pentru aroma lor dulce, perfectă pentru oricine vrea ceva dulce şi bun, dar cât mai sănătos. Fiind unele dintre cele mai vechi fructe cultivate, perele aduc un aport important de vitamine şi săruri minerale pentru organismul uman.

Parfumate şi delicioase, perele ajută la întărirea sistemului imunitar şi este cunoscut faptul că perii erau simboluri ale nemuririi în tradiţia chinezească, aceştia trăind şi 100 de ani. Există numeroase specii de pere, cam 5 mii de varietăţi. Aceste fructe sunt împărţite în două, pere europene şi pere asiatice. În funcţie de soiul de pere, acestea pot fi galbene, verzi, maro sau roşiatice şi diferă la gust, aspect şi consistenţă. Însă, toate speciile de pere sunt sănătoase, conţin 80% apă, fibre, potasiu, acizi organici liberi, fier şi vitamina C.

Beneficiile consumului de pere – fructe perfecte pentru bebeluşi, dar şi pentru adulţi

Perele sunt printre primele fructe care se dau şi bebeluşilor, deoarece sunt fructe hipoalergenice, au un risc scăzut de a favoriza apariţia alergiilor. Fiind zemoase şi dulci, dar mai ales uşor de digerat, perele sunt excelente în dieta celor mici.

Sucul de pere este excelent pentru reglarea tulburărilor intestinelor, a digestiei, fiind recomandate persoanelor suferinde de obezitate sau diabet zaharat. Acestea pot îmbunătăţi nivelul glucozei din sânge şi ajută la pierderea în greutate dacă sunt consumate cu atenţie şi regularitate.

Perele sunt foarte bune pentru menţinerea sănătăţii ochilor, fiind recomandate persoanelor vârstnice, mult mai predispuse la bolile de ochi. Perele conţin acid hidroxicinamic, care s-a demonstrat a fi extrem de benefic în prevenirea cancerului la stomac. De asemenea, perele sunt foarte bogate în fibre, iar acestea sunt importante în eliminarea substanţelor toxice din organism, prevenind cancerul de colon. Fibrele nu trebuie scoase din alimentaţia femeilor, acestea previn cancerul de sân, de aceea consumul de pere este excelent în dieta persoanelor de sex feminin.

Beneficiile consumului de pere – menţin sănătatea ovarelor şi testiculelor

În coaja acestor fructe delicioase se ascunde o substanţă foarte importantă pentru sănătatea ovarelor, dar şi testiculelor. Oamenii de ştiinţă au descoperit că această substanţă, ce poartă numele de amfakt, acţionează asupra proteinelor ce determină eliberarea hormonilor ovarieni. La bărbaţi, substanţa favorizează declanşarea mai rapidă a erecţiei şi scade nivelul producerii de androgeni testiculari.

Sucul de pere este recomandat şi în răceli, mai ales acelea însoţite de febră şi dureri de gât. Perele au un rol benefic în creşterea sistemului imunitar. Perele se recomandă copiilor ce suferă de reflux gastro-esofagian, deoarece ele nu afectează mucoasa stomacului. În plus, perele, ca şi sucul de pere au efect sedativ şi calmant al sistemului nervos.

Perele atenuează constipaţia datorită pectinei, deoarece este diuretică şi are efecte laxative. Reglează tranzitul intestinal şi sunt foarte bune în curele de slăbire. Perele joacă un rol important în menţinerea glicemiei în limitele normale, prin încetinirea absorbţiei carbohidraţilor din intestin în sistemul circulator sangvin.

Perele, datorită conţinutului bogat de vitamina C, au o acţiune antioxidantă, ce protejează celulele de acţiunea nocivă a radicalilor liberi. În medicina chinezească, perele acţionează benefic asupra plămânilor care produc energia necesară pentru lupta cu agenţii patogeni.