Fie că sunt homari, stridii sau creveţi, fructele de mare reprezintă o sursă bogată de vitamine şi minerale, fiind benefice pentru organismul uman.

Înainte să te apuci de gătit, este bine să ştii că fructele de mare trebuie să fie proaspete, altfel rişti să te îmbolnăveşti. Este recomandat să le cumperi vii, în special midiile şi stridiile, sau congelate.

Iată, aşadar, beneficiile consumului de fructe de mare!

Beneficiile consumului de fructe de mare - creveţii au efect antiinflamator

Printre cele mai populare fructe de mare se numără creveţii. Sunt o sursă bogată de magneziu, vitamina B12, zinc şi cupru. De aceea, creveţii au un efect puternic antiinflamator şi anticancerigen, prevenind în special apariţia cancerului de colon. Acizii graşi Omega 3 previn îmbătrânirea prematură. Se pot consuma în salate şi în sosuri, dar se pot pregăti şi separat.

Beneficiile consumului de fructe de mare - crabii protejează memoria

Fiindcă au puţine calorii şi grăsimi, crabii sunt ideali pentru persoanele care suferă de boli ale inimii. Cromul conţinut de aceştia ajută lă păstrarea unui nivel normal al glucozei în sânge.

Bogată în iod, fosfor şi lecitină, carnea de crab previne apariţia tulburărilor de memorie şi ajută la o mai bună concentrare. Crabul se poate consuma fiert, la cuptor sau prăjit. Este delicios şi în salate.

Beneficiile consumului de fructe de mare - homarii întăresc imunitatea

Fie că se servesc fierţi, în salate, prăjiţi sau în supe, homarii sunt benefici pentru sănătate. Conţin potasiu, cupru, seleniu şi acizi graşi Omega 3, la fel ca majoritatea fructelor de mare. De aceea, ajută la întărirea sistemului imunitar şi previn apariţia bolilor de rinichi. Totodată, persoanele care includ în alimentaţia lor homari sunt protejaţi de artrită.

Beneficiile consumului de fructe de mare - midiile, de ajutor în curele de slăbire

Midiile conţin o mare cantitate de proteine, săruri minerale, fosfor, fier şi vitaminele A, B1, B2, B6, C şi K. Mulţumită acestui complex de vitamine, midiile au puterea de a preveni apariţia cancerului. Şi dacă te afli la cură de slăbire, carnea de midie este excelentă, fiind foarte puţin bogată în grăsimi. Cât despre modul de consum, acestea se servesc cu sosuri, cu orez sau cu paste.

Beneficiile consumului de fructe de mare - stridiile stimulează libidoul

Cunoscute şi sub numele de „alimental iubirii”, stridiile sunt recunoscute în toată lumea pentru calităţile lor afrodisiace, fiindcă sunt foarte bogate în zinc. Studiile au mai arătat că stridiile cresc numărul de spermatozoizi produşi de sistemul reproducător al unui bărbat.

Cum nutriţioniştii le recomandă bărbaţilor 11 miligrame de zinc pe zi, este indicat ca aceştia să consume 200 de grame de stridii (conţin 13 miligrame de zinc). Aceste fructe de mare mai conţin iod, seleniu, mangan, fier, calciu, magneziu, potasiu, fluor şi cupru.

Beneficiile consumului de fructe de mare - previn despresia din timpul sarcinii

Fructele de mare sunt de ajutor femeilor care suferă de depresie în timpul sarcinii, datorită conţinutului bogat de acizi graşi Omega 3.