Ciupercile pot părea alimente banale, dar nu de puţine ori au fost include în categoria super-alimentelor. Ele nu conţin nici un fel de grăsime, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre şi vitamine B: vitamina B1, riboflavină (B2), niacin (B3), piridoxină (B6) şi folacin (acid folic).

Ciupercile conţin şi minerale esenţiale, dintre care potasiu, cupru, fier şi fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se găseşte în prea multe fructe sau legume. Cu mai mult de 90% conţinut de apă, adăugarea ciupercilor la mesele tale zilnice te poate face să te simţi sătulă fără să creşti conţinutul caloric.

În plus, ciupercile exotice, cum ar fi Shitake, conţin antivirale active compuse din lentinan, care apără sistemul imunitar. În ceea ce priveşte ciupercile Maitake, acestea conţin beta-glucan, un compus cu posibile efecte anti-tumorale.

Iată, aşadar, pe larg, câteva dintre beneficiile consumului de ciuperci!

Beneficiile consumului de ciuperci - tonic pentru creşterea imunităţii

Cercetătorii europeni apreciază că ciupercile comestibile conţin proteine de calitate, uşor de digerat, vitamine din complexul B şi vitamina E, mult fosfor şi potasiu, motive serioase care să ne convingă să le consumăm mai mult ca de obicei.

Ciupercile conţin vitamina B12, un remediu ideal pentru combaterea anemiei, deşi unele studii de specialitate neagă prezenţa acestei vitamine în compoziţia lor.

Mai mult, în medicina tradiţională chineză, ciupercile din soiurile shiitake şi maitake sunt un tonic pentru creşterea imunităţii, cu efect cardiovascular şi anticancerigen remarcabil. De altfel, soiurile de ciuperci de culoare maro şi cele exotice conţin cei mai mulţi antioxidanţi.

Beneficiile consumului de ciuperci - alungă stresul şi anxietatea

Anxietatea, oboseala şi stresul se pot trata şi preveni cu ajutorul ciupercilor, tot datorită conţinutului mare de zinc şi vitamine de tip B. Consumul zilnic de ciuperci reduce considerabil senzaţiile de epuizarea fizică şi intelectuală, dar şi sentimentul neplăcut de iritare şi anxietate. Nu conţin nici un fel de grăsime, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre.

Beneficiile consumului de ciuperci - te ajută să slăbeşti

Un aspect deosebit de important este acela al valorii nutritive. Ciupercile au foarte puţine calorii şi lipide. O cană de ciuperci asigura organismului 50 de calorii din care acesta îşi poate extrage energia necesară. Numărul redus de calorii le fac pe acestea să devină o combinaţie interesantă pentru multe din dietele de slăbit.

Foarte savuroase, ciupercile au o aromă asemănătoare cu cea a cărnii, acesta fiind motivul pentru care vegetarienii înlocuiesc carnea cu ciupercile.