Multe persoane mănâncă banane când simt nevoie de dulce sau simt nevoia să se bine dispună. Ştiţi de ce? Iată câteva dintre beneficiile consumului de banane, fructe ce ar trebui să le introduci în dieta voastră.

Bananele sunt fructele preferate ale sportivilor, ale celor care depun mult efort fizic, iar acest lucru nu este de mirare. Ele conţin multe proteine, carbohidraţi, fosfor, potasiu şi alte vitamine benefice organismului.

Multe persoane mănâncă banane când simt nevoie de dulce sau simt nevoia să se bine dispună. Ştiţi de ce? Iată câteva dintre beneficiile consumului de banane, fructe ce ar trebui să le introduci în dieta voastră.

Beneficiile consumului de banane – tratează stările de stres şi depresie cu banane

Persoanele predispuse la depresie sau cele depresive, se simt mai bine după ce consumă banane. Asta pentru că bananele conţin un aminoacid esenţial, triptofan, pe care corpul îl transformă în serotonină, hormonul fericirii, cel care te ajută să te relaxezi, să ai o stare mai bună.

Vitamina B6 conţinută în banane este o altă vitamină care te ajută să te simţi mai bine, deoarece reglează nivelul glucozei din organism. Pe lângă aceasta, vitamina B6 din banane contribuie la regenerarea celulelor, ceea ce face ca bananele să fie excelente fructe în combaterea şi prevenirea cancerului.

Bananele sunt excelente pentru activitatea creierului, pentru concentrare şi atenţie. Un studiu realizat pe 200 de studenţi în Anglia, care au mâncat de 3 ori pe zi banane, a arătat că aceştia au avut rezultate mai bune la examene.

Beneficiile consumului de banane – ajută la activitatea creierului, la concentrare şi atenţie

Pe lângă faptul că ajută activitatea creierului, fapt ce se datorează în mare parte conţinutului mare de potasiu, acestea ajută la combaterea retenţiei de apă în organism. Senzaţia de picioare sau mâini umflate poate fi combătută uşor cu consumul de banane cât mai des.

Bananele ajută la reglarea tensiunii arteriale, de aceea este bine să consumi banane cât poţi de des în cazul în care ai probleme cu tensiunea. Mai mult, conţinutul mare de prebiotice din banane ajută la reglarea tranzitului intestinal, în cazuri de balonare sau constipaţie.

Fiind o foarte bună sursă de potasiu, fibre, vitamina C şi vitamine din complexul B, bananele ajută la menţinerea sănătăţii inimii. Persoanele care consumă potasiu mult au un risc mai scăzut de deces cauzat de boli cardiace.

Bananele tratează diareea, din cauza faptului că se pierde foarte mult potasiu, iar consumul de banane cresc cantitatea de potasiu din organism.