Ştiai că o parte dintre băuturile pe care obişnuim să le consumăm zilnic pot avea grijă de sănătatea inimii? Descoperă în rândurile care sunt acestea, dar şi ce beneficii aduc inimii!

Un sistem cardiovascular sănătos este deosebit de important pentru funcţionalitatea întregului organism. Cu ajutorul inimii, sângele este pompat în toate celulule şi organele corpului.

Acest organ poate dezvolta însă destul de rapid boli cardiovasculare, aşa că, pentru a-l menţine sănătos, trebuie urmată şi o dietă corespunzătoare.

Această dietă, pe lângă alimente cu nutrienţi valoroşi, trebuie să includă şi un aport de lichide care să asigure hidratarea adecvată a organismului. Pe lângă apă, medicii specialişti recomandă alte trei tipuri de băuturi care odată consumate pot contribui la menţinerea unei inimi sănătoase.

Cafeaua

Cafeaua este şi ea o sursă bogată în antioxidanţi care odată consumată poate reduce riscul de dezvoltare a bolilor cardiovasculare.

Consumul a cel mult două-trei ceşti de cafea pe zi poate reduce pericolul de îmbolnăvire, însă, dacă se depăşeşte acest nivel de consum zilnic, apar riscurile de îmbolnăvire a inimii.

Un studiu recent efectuat de către cercetătorii de la Universitatea Ryukyus din Okinawa arată că o cafea pe zi poate ajuta la îmbunătăţirea circulaţiei sângelui.

Berea

Numeroase cercetări au aratat că berea poate fi un aliat în prevenirea bolilor cardiovasculare, consumată cu moderaţie putând să reducă incidenţa acestora cu până la 30%.

Berea conţine multe vitamine benefice organismului, printre care potasiu, magneziu şi vitamine de tip B, dar şi carbohidraţi, asigurând corpului uman 15% din doza zilnică recomandată pentru aceste substanţe.

În plus, consumată moderat, berea poate scădea nivelul de homocisteina din sânge care, în cantităţi mari, este un factor activ pentru producerea bolilor de inimă.

„Berea poate juca acest rol în procesul de prevenţie, consumarea ei cu moderaţie putând să conducă la scăderea incidenţei bolilor cardiovasculare. Datorită compoziţiei sale, berea poate creşte cantitatea de <<colesterol bun>> (colesterol HDL), astfel încât riscul apariţiei bolilor coronariene se poate reduce. Trebuie avut în vedere însă faptul că beneficiile pentru organism pot apărea doar atunci când ne încadrăm în limitele consumului moderat, acesta însemnând, mai exact, o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbaţi şi 330 ml/zi pentru femei, cu o concentraţie alcoolică de maxim 5%“, a explicat Corina Zugravu, preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Ceaiul verde

Ceaiul verde este o plantă bogată în fier şi ]n antioxidanţi. Datorită acestor proprietăţi terapeutice, ceaiul verde poate diminua creşterea tensiunii arteriale, iar băut timp de un an de zile poate reduce semnificativ riscul de a dezvolta hipertensiune.

Este bine de ştiut însă că acesta nu este indicat să fie consumat de către persoanele cu probleme existente ale cordului. Flavonoizii reprezintă o categorie de fitonutrienţi care trebuie să facă parte din alimentaţia noastră zilnică. Aceştia se găsesc în mod natural în afine, ceapa roşie, mere sau ciocolata neagră.

Cea mai mare cantitate de flavonoizi se găseşte însă în ceaiul verde şi ceaiul alb. Specialiştii au demonstrat efectul lor protector în primul rând asupra inimii şi a vaselor de sânge. Consumul a două ceşti de ceai pe zi reduce cu 11 % riscul de apariţie a unui infarct miocardic.