Lipsa somnului poate avea efecte serioase asupra organismului. Scăderea capacităţii de muncă şi schimbările de dispoziţie sunt doar două dintre acestea. Insomnia nu trebuie ignorată, iar anumite alimente şi băuturi ne pot fi de mare ajutor.

Nutriţioniştii au întocmit o listă cu băuturi şi alimente care joacă un rol important în menţinerea sau creşterea calităţii somnului. Berea, consumată în cantităţi moderate, ceaiul de levănţică, lintea şi seminţele de susan fac parte din categoria alimentelor-aliat pentru un somn odihnitor.

Berea, un aliat

Scăderea calităţii vieţii este un efect direct proporţional cu severitatea insomniei. Printre consecinţele lipsei somnului asupra organismului, medicii menţionează şi diminuarea randamentului intelectual, alterarea capacităţii de memorare şi instalarea depresiei. Recomandările nutriţioniştilor enumeră consumul moderat de bere, cu potenţiale beneficii în lupta cu insomnia.

„Carenţa de triptofan din alimentaţie – un aminoacid indispensabil care nu poate fi sintetizat de organism, ci trebuie introdus prin dietă – afectează nivelul de melatonină şi serotonină, unul dintre efecte fiind şi insomnia. Consumată cu moderaţie, berea poate fi de ajutor în combaterea acestei afecţiuni datorită hameiului şi a conţinutului redus de alcool, sursă pentru acizii lupulonic şi humulonic, cu acţiune soporifică. Un pahar de bere înainte de culcare poate ajuta la relaxarea vaselor de sânge, ceea ce induce somnul. Prin relaxarea vaselor de sânge, presiunea arterială scade, ritmul cardiac devine mai lent, iar starea generală a organismului se îmbunătăţeşte”, a explicat dr. Corina Zugravu, preşedinta Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Citeşte mai multe pe această temă AICI