Unul sau două avocado mâncate săptămânal îţi menţin ficatul sănătos îndeosebi antioxindanţilor şi a grăsimilor mononesaturate pe care le conferă. Fructul poate fi servit pasat sau feliat ca parte din mai multe mâncăruri sau chiar întins pe pâine prajită, servit cu sare şi piper.

Scade colesterolul

Fructele de avocado sunt bogate în grăsimi sănătoase cunoscute sub denumirea de grăsimi mononesaturate. Un fruct de dimensiuni medii conţine aproximativ 22 de grame de grăsime.

Studiile arată că grăsimile mononesaturate au numeroase beneficii asupra organismului printre care se numără scăderea colesterolului rău din sânge şi creşterea nivelului de colesterol bun.

Previne bolile hepatice

Avocado conţine peste 20 substanţe nutritive. Cele mai importante sunt vitamina B6, acidul folic, vitamina E şi vitamina C.

Vitaminele E şi C sunt considerate a fi antioxidanţi puternici care previn apariţia afecţiunilor hepatice.

Combate ciroza şi ficatul gras

Vitamina E pe care o conţine avocado este utilă pentru reducerea inflamaţiilor şi cicatrizarea ficatului gras. În mod similar, vitamina C din avocado ajută la îndepărtarea grăsimilor din ficat, prevenind apariţia cirozei.

Are efect regenerator asupra ficatului

Persoanele care mănâncă 1-2 fructe de avocado pe săptămână, îşi regenerează ficatul deteriorate, în mai puţin de o lună. O acţiune asemănătoare a fructului de avocado, asupra organismului, o are si broccoli.