Una dintre nevoile de bază ale organismului, somnul, este capabil să influenţeze toate funcţiile vitale. Iată cât de important este să nu faci nopţi albe!

Rezistenţa emoţională a omului este strâns legată de orele de somn, astfel că specialişti ce au analizat comportamentul uman afirmă că dacă dormi prea puţin ai toate şansele ca a doua zi să fii mult mai morocănos.

Sănătatea ta este influenţată de orele dormite, astfel că dacă ai făcut un obicei din a pierde nopţile, mai ales dacă traversezi şi o perioadă stresantă trebuie să fii cu băgare de seamă.

Perioada cuprinsă între orele 22-02 sunt cele mai bune pentru refacerea orgaismului şi mai ales pentru a te putea concentra a doua zi asupra tuturor sarcinilor.

Un somn calitativ te menţine în formă

Pe fond de oboseală ai toate şansele să te alimentezi necorespunzător, şi asta mai ales din cauza faptului că organismul se va resimţi fără energie iar nivelul de leptină va scădea în timp ce hormonul responsabil cu stimularea apetitului şi anume grelina va creşte.

Studiile efectuate pentru a observa cât de important este somnul pentru sănătatea umană au scos la iveală faptul că dacă stai mai multe ore treaz, vei consuma mai multe calorii.

Află de câte ore de somn ai nevoie în funcţie de vârstă AICI

O minte odihnită este mai ageră

Multă vreme s-a vorbit despre cât de importantă este alimentaţia, mişcarea, despre somn afirmându-se foarte rar că ar putea fi afectate funcţiile cognitive în lipsa sa.

Toxine acumulate în organism sunt eliminate cu ajutorul drenajului limfatic şi al limfei, în schimb ce creierul are o ca şansă salvatoare 4-5 ore de somn pentru a putea să îşi refacă forţele. Iar dacă şi aceste câteva ore sunt întrerupte atunci organismul nu va reuşi să îşi întregească nivelul de energie şi se va resimţi în toate activităţile tale.

Unul dintre cele mai mari pericole, ce poate să apară în urma unui stil de viaţă cu puţine ore de somn este maladia Alzheimer.

Somnul îţi păstrează frumuseţea

Nu doar că organismul tău se reface la nivel celular în timpul somnului, dar beneficiile sale se resimt la exterior. Asigură-te că bei un pahar de apă înainte cu cel puţin 30 de minute de a te duce la culcare, deoarece apa ajută la producerea de melatonină, aceasta fiind hormonul somnului.

Totodată te va ajuta să te menţii hidratat pe parcursul nopţii.

După o noapte liniştită cu cel puţin 7 ore de somn vei observa cum pielea ta este mult mai radioasă, luminoasă şi catifelată.

În schimb ce un somn de proastă calitate va contribul la dezvoltarea hormonilor de stres, şi în felul acesta te vei confrunta cu prezenţa afecţiunilor inflamatorii ale pielii, cele mai frecvente fiind psoriazisul şi eczemele.

În plus, imunitatea ta are de câştigat atât timp cât creierul este odihnit şi are timp să îşi refacă rezervele de energie.

Încearcă să alegi o saltea bună care să îţi permită să te odihneşti corespunzător, o lenjerie de calitate de preferabil din fibră de bambus sau din mătase şi să îndepărtezi toate sursele ce ar putea să îţi perturbe calitatea somnului.