Creştinii din întreaga lume se pregătesc de sărbătorirea Paştelui. La masă, consumă în afară de ouă şi pască şi preparate din carne de miel (drob, ciorbă, stufat şi friptură). Cât de sănătoase sunt afli din cele ce urmează!

S-a tot scris despre carnea roşie că nu e indicat s-o consumi prea des, dar să vedem ce spun nutriţioniştii despre carnea de miel!

Hrăneşte ţesuturile musculare

Este bogată în proteine de calitate, minerale şi vitamine şi nu în ultimul rând în aminoacizi esenţiali de care are nevoie organismul pentru a creşte şi a se menţine sănătos. Din acest motiv, carnea de miel, şi nu numai, este benefică pentru cei care merg la sală, dar şi pentru sportivii care se recuperează sau pentru pacienţii care au suferit o operaţie.

În funcţie de anumiţi factori (vârstă, hrană, sex) carnea de miel conţine cantităţi variate de grăsimi, saturate şi monosaturate. Seul de miel are un nivel mai ridicat de grăsime decât cel de la porc şi vacă, astfel că nu este indicat să mănânci o cantitate mare de carne de miel din cauza grăsimilor saturate care cresc riscul de apariţie a bolilor cardiovasculare.

Totuşi, cele de la miel nu sunt la fel de periculoase ca acelea provenite de la alimentele procesate, având şi câteva atuuri, cum ar fi acidul linoleic conjugat, găsit în cantităţi mari în carnea de miel. Cu ajutorul său, organismul reuşeşte să reducă din ţesutul adipos. Suplimentele de acid linoleic conjugat în cantităţi mari pot avea efecte adverse.

Bine de ştiut!

Carnea de miel are în conţinutul ei numeroase vitamine şi minerale, fiind o sursă bogată în special de vitamina B12, fier şi zinc. Vitamina B12 este importantă pentru formarea sângelui şi pentru funcţionarea optimă a creierului. Fără ea corpul se poate îmbolnăvi de tulburări neurologice şi de anemie. Zincul previne osteoporoza. De asemenea, acest tip de carne mai conţine seleniu, fosfor şi sodiu, dar şi creatinină, taurină. În ceea ce priveşte seleniul acesta luptă împotriva radicalilor liberi, ajutând contra îmbătrânirii premature.

Previne anemia

Datorită faptului că are o cantitate foarte mare de fier, carnea de miel vine în ajutorul persoanelor care au deficit de acest mineral. Alt avantaj al consumului de carne de miel este că îmbunătăţeşte vederea.

Te-ar mai putea interesa: De ce să ţii cont când cumperi carne de miel

Dezavantajele consumului acestui aliment

Constipaţia

Faptul că nu are în structura sa multe fibre poate duce la apariţia constipaţiei. Aşadar, trebuie servită cu legume şi nu cu leguminoase, precum cartoful. Acesta nu este indicat în această combinaţie, fiindcă îngreunează digerarea hranei.

Guta şi cancerul de colon

Acest aliment, consumat în cantităţi mari, nu face decât să elibereze toxine în corp. În acest mod, va crea un mediu util în producerea şi dezvoltatea unor boli grave, cancerul şi gura. Chiar dacă ţi se pare extrem de gustoasă această carne, află că dacă o mănânci regulat se poate declanşa obezitatea.

Creşte nivelul de colesterol de tip LDL

Seul de miel conţine grăsimi dăunătoare, cunoscute sub denumirea de grăsimi trans despre care specialiştii spun că sunt cele mai periculoase. Acestea scad colesterolul bun şi îl cresc pe cel rău (LDL).