Ciupercile sunt o sursă bogată de fibre, vitamine şi minerale. Aceste legume conţin din plin vitamine din complexul B: B1, riboflavină, piridoxină (B6). De asemenea, ciupercile conţin o cantitate deloc de neglijat de acid folic (previne şi tratează anemia).

Printre minerale esenţiale din compoziţia ciupercilor se regăsesc şi potasiu, magneziu, sodiu, cupru, fier, fosfor şi seleniu. Ciupercile sunt bogate şi în antioxidanţi. Aşa că, sunt destule motive pentru care aceste legume nu ar trebui să lipsească din alimentaţia noastră.

Indicate în curele de slăbire

Ciupercile au în compoziţie aproape 90% apă. Nu au nici multe calorii: o cană plină cu ciuperci abia dacă atinge undeva la 40-50 de carlorii. Trebuie să ştiţi despre ciuperci că nu conţin niciun fel de grăsimi, zahăr sau sare. De aceea, sunt ideale în regimurile de slăbire. Aşa că, dacă vrei să dai jos kilogramele nedorite, apelează cu încredere la aceste legume. Ele pot fi preparate la grătar, în cuptor ori fierte. Sunt delicioase chiar şi în salate.

Dacă le vei consuma regulat, nu numai că vei scăpa de colăceii de pe abdomen, dar vei fi ferit şi de multe alte afecţiuni.

Menţin tensiunea arterială în limite normale

De asemenea, datorită fibrelor din compoziţie, ciupercile previn constipaţia. Totodată, acestea pot regla sistemul digestiv. În plus, ciupercile conţin o cantitate mare şi de potasiu. Acesta are rolul de a regla tensiunea arterială. E bine de ştiut că aceste legume previn şi accidentele vascular cerebrale şi multe alte afecţiuni cardiovasculare. Practic, ciupercile îţi menţin inima sănătoasă.

Scad riscul de cancer la sân

În urma unei cercetări, specialişti de la Universitatea Hanyang din Coreea de Sud au descoperit că ciupercile pot scădea riscul de cancer la sân. Posibilitatea de a dezvolta tumori mamare sunt cu atât mai mici, cu cât consumul de ciuperci este asociat cu cel de ceai verde.

Te scapă de stres

Specialiştii în domeniu mai spun că persoanele care consumă în mod regulat ciuperci au un risc scăzut de anxietate şi nu se mai simt obosiţi. În plus, aceste legume recunoscute şi pentru faptul că te scapă de stres. Asta-i o veste grozavă, nu-i aşa?

Reduc colesterolul „rău“

Pe de altă parte, ciupercile pot reduce colesterolul rău din organism. Datorită faptului că sunt o sursă bogată de antioxidanţi, aceste legume au şi rolul de a proteja şi a repera celulele corpului şi întârzie îmbătrânirea pielii.