Majoritatea alimentelor pe care le consumăm zi de zi conţin sare din belşug. În cele ce urmează află unde se ascund cantităţi mari de sodiu.

Brânză de vaci

Pe lângă faptul că este bogată în calciu, brânza de vaci poate conţine şi o cantitate mare de sodiu.

O porţie de brânză are şi până la 400 mg de sodiu, aşadar limitează consumul, mai ales în cazul în care ai probleme de sănătate care presupun micşorarea cantităţii de sodiu din alimentaţia de zi cu zi.

Sos pentru paste

Sosurile pentru paste nu sunt preparate doar din roşii. Acestea conţin sare din belşung (în cazul în care nu îl prepari în propria bucătărie şi îl cumperi din supermarket).

O ceaşcă cu sos pentru paste poate conţine chiar şi 1200 mg de sare.

Lapte cu ciocolată

Cu toate că are un conţinut scăzut de grăsimi, acest desert conţine o cantitate destul de mare de sare. Doar un pahar mediu de lapte cu ciocolată are în jur de 150 mg de sodiu.

Cu toate că nu pare foarte mult, pe parcursul unei zile consumăm şi alte alimente care conţin sare, aportul crescând în mod considerabil. De aceea, este important să acordăm atenţie alimentelor pe care le consumăm zi de zi şi să facem tot posibilul de a nu depăşi doza zilnică recomandată de sodiu.

Info: Pentru un adult sănătos, în fiecare zi se poate consuma în jur de 1500- 2300 mg de sodiu. Surplusul poate duce la hipertensiune arterială, boli cardiovasculare, accidente vasculare cerebrale, osteoporoză şi cancer la stomac.