Persoanele care consumă o cantitate mare de grăsimi trans sunt predispuse stărilor depresive. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Navarra-Pamplona, din Spania, timp de 6 ani, pe un eşantion de 12.000 de persoane.

Cercetarea a pornit de la constatarea că, la nivel mondial, aproximativ 151 de milioane de persoane suferă de depresie. Studiul a relevat faptul că majoritatea persoanelor care consumă grăsimi rele, de tip trans, sunt cu 48% mai predispuse la dezvoltarea unei depresii.

Mai mult, acestea sunt expuse riscurilor bolilor cardiovasculare, obezităţii şi altor probleme de sănătate. Grăsimile trans sunt obţinute în industrie prin hidrogenarea parţială a grăsimilor vegetale şi se regăsesc în alimente precum produsele de patiserie, snacks-urile, chips-urile şi mâncarea tip fast-food.

Nutriţioniştii recomandă însă ca 30% din alimentele consumate zilnic să conţină nutrienţi din clasa lipidelor. Tocmai de aceea trebuie să învăţăm să facem diferenţa între diferitele tipuri de grăsimi, pentru a le evita pe cele rele. Grăsimile trans (care se regăsesc în dulciurile procesate) şi grăsimile saturate (cele din carnea grasă de porc, din unt şi smântână) sunt de evitat.

În schimb, este bine să consumăm grăsimi vegetale (uleiuri de măsline, de in, de rapiţă, de floarea-soarelui, margarină de nouă generaţie). Astfel, protejăm sănătatea inimii noastre şi evităm apariţia depresiei.

Grăsimile esenţiale menţin o temperatură constantă a corpului şi se comportă asemenea unor depozite de energie. Pe lângă faptul că ajută la asimilarea vitaminelor liposolubile A, D, E şi K, acestea mai au o particularitate – îmbunătăţesc gustul produselor consumate.