E cald afară? Beţi multă apă! Auzim mereu acest sfat. Specialistul Click!, dr. Cristina Bălănescu, ne spune cât este de importantă apa pentru organismul nostru şi ce alimente ne pot deshidrata.

Care e rolul apei în corp?

E un component important al sângelui (plasma), al lichidelor intra şi extracelulare. Toate ţesuturile corpului, inclusiv cartilajele şi pielea, sunt consumatori de apă.

Avem nevoie de apă pentru detoxifiere deoarece reziduurile sunt eliminate din corp prin vene, artere, vase limfatice, glande, organe, care pompează, alimentează şi transportă lichidele.

Cine ne consumă apa din organism?

Consumul de alimente sărate sau al produselor cu grad înalt de prelucrare vor scoate mai uşor apa din ţesuturi. Mai mult, alcoolul şi cafeaua deshidratează organismul.

Care sunt simptomele deshidratării?

Multe persoane au permanent un grad redus de deshidratare, care le scade vitalitatea şi poate contribui la apariţia multora dintre simptome.

Se mai pot adăuga ameţeli, palpitaţii, iritabilitate, oboseală, erupţii cutanate. S-a observat şi apariţia unor afecţiuni asociate cu deshidratarea, cum ar fi hipertensiunea arterială, colite, poliartrite, obezitate, astm, alergii.

Câtă apă trebuie să bem pe zi?

Doza recomandată este de minimum 6 pahare pe zi, la care se adaugă câte un pahar pentru fiecare ceaşcă de cafea consumată sau două pahare de apă pentru 100 ml de alcool de 40 grade.

Dacă vremea e călduroasă, se vor consuma chiar mai mult de 8 pahare pe zi. Când se fac exerciţii fizice se vor consuma 1-2 pahare de apă înainte de începerea exerciţiilor şi la fel după încetarea acestora.

Copiii trebuie obişnuiţi să bea apă

Specialiştii vă sfătuiesc să fiţi atenţi, în special vara, la cantitatea de lichide consumată de copii. Micuţii se deshidratează mai repede decât adulţii.

Trebuie să-i obişnuiţi să bea apă, chiar dacă la început protestează. Sucurile şi fructele nu sunt suficiente.