Nasul înfundat, congestia nazală, mâncărimile ochilor şi strănutul sunt simptome specifice alergiilor sezoniere. Îţi spunem ce să faci ca să le ţii piept.

Polenul florilor şi praful sunt responsabili pentru apariţia alergiilor. Alergia de primăvară debutează la mijlocul lunii martie şi se încheie în iunie.

Remedii şi suplimente

Quercetina, o substanţă care se găseşte în ceaiuri, ceapă, struguri şi roşii, este un antiinflamator natural care poate bloca efectele histaminei înainte de a debuta. Medicii recomandă celor cu risc de alergii să ia suplimente cu quercetină de două ori pe zi, începând cu câteva săptămâni înainte de debutul sezonului alergiilor. Quercetina funcţionează cel mai bine atunci când este luată cu vitamina C.

O plantă de ajutor în alergiile de sezon este brusturele, care poate bloca producerea de leucotriene, molecule iritante. Doza tipică: 50 până la 75 mg de extract de brusture de două ori pe zi.

Descoperă la ce eşti alergică

Vei face mai uşor faţă alergiilor dacă ştii la ce eşti alergic. Un test de sânge sau pe piele, făcut la un alergolog, va identifica alergia. În felul acesta, vei putea s-o eviţi, de exemplu, să stai cu geamurile închise în timpul zilelor cu polen. De asemenea, ţine cont că arborii polenizează, în special, dimineaţa, aşa că, dacă ţi-ai planificat o activitate în aer liber, amân-o pentru după-amiază. Purtarea unei măşti când grădinăreşti este o altă măsură pe care o poţi lua dacă eşti alergică.

Citeşte mai multe pe această temă AICI