20 ianuarie este ,,cea mai tristă zi din an'' sau ,,Lunea Albastră'', după cum susţine un psiholog britanic care, în urma unui calcul matematic complex, a concluzionat că a treia zi de luni dintr-un an este cea mai tristă zi din tot anul.

În ceea ce priveşte această teorie, psihologul a luat în considerare condiţile meteo din această perioadă, facturile la utilităţi care sosesc imediat după Sărbători, datoriile, nivelul motivaţional, precum şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni, dar şi gândul că până la următorul salariu mai este multă vreme.

Teoria despre ,,cea mai tristă zi din an" sau ,,Blue Monday", cum este cunoscută această zi în toată lumea, a apărut în 2005, când psihologul britanic Cliff Arnall a creat o formulă matematică elaborată pentru a calcula cele mai îngrozitoare zile ale anului. Astfel el a ajuns la concluzia că a treia zi de luni din an este şi cea mai tristă.

Tot în această perioadă, trebuie acordată o atenţie sporită şi vieţii de cuplu. Mai multe studii efectuate în ultimii ani au arătat că numărul de divorţuri se dublează în luna ianuarie.

Pentru a combate stările de apatie şi depresie, specifice mai ales în sezonul rece, este recomandat să aerisim foarte des încăperile în care stăm şi să facem plimbări lungi în natură. De asemenea, indicate şi sporturile specifice iernii sau, dacă vremea este mult prea friguroasă, exerciţiile la sală.

Iată câteva sfaturi pentru a depăşi cu bine această perioadă din an!

Stările de anxietate şi de depresie, asociate deseori cu lipsa poftei de mâncare necesită neapărat adoptarea unei alimentaţii sănătoase. Pentru aceasta, natura pune la dispoziţie multe alternative la renumitele antidepresive:

- Sucurile din fructe şi legume proaspete, precum portocale, mere, struguri, ţelină, spanac, morcovi şi altele sunt excelente energizante la micul dejun.

- Iubitorii de ceaiuri trebuie să ştie că sunătoarea este una dintre cele mai renumite plante medicinale pentru lupta cu depresiile, stările de nervozitate, stări de oboseală şi isterie.

- Cura cu lăptişor de matcă şi polen este una dintre cele mai recomandate în stările depresive, mai ales la femeile care au deficit de hormoni estrogeni. Mierea nu trebuie să lipsească nici ea din dieta sănătoasă. Se înlocuieşte mierea cu orice dulce preferat.

- De asemenea, nucile, seminţele crude, fructele uscate şi alimentele bogate în omega 3 (foarte bun este uleiul de in) sunt foarte bune în perioadele de depresie.

În plus, mini-vacanţele la munte sau într-o zonă liniştită sunt o altă sursă de a trece mai repede peste depresie. Lumina soarelui şi mersul desculţ fac minuni, în ţările nordice expunerea la razele solare este considerată un tratament eficient în lupta cu depresia.