Moş Ene întârzie să apară pe la gene? Trebuie să ştiţi că stresul şi agitaţia de peste zi influenţează calitatea somnului. Cum le combatem?

Specialiştii site-ului eHow.com ne sfătuiesc să urmăm, seară de seară, câţiva paşi pentru a avea un somn liniştit şi dimineţi pline de energie.

Nu prelungiţi ora de trezire!

Fiecare dintre noi avem nevoie de un anumit timp pentru pregătirea de dimineaţă. Dacă aveţi nevoie de o oră, iar la birou trebuie să ajungeţi la 8, nu reprogramaţi ceasul la 7.15. Acele minute pe care le dormiţi în plus provoacă mai mult stres pentru că puteţi întârzia la serviciu.

Stabiliţi durata somnului!

Aflaţi de câte ore de somn are nevoie organismul vostru. Unii oameni au nevoie de 8 ore, alţii de 6. Respectaţi aceste durate, precum şi ora de mers la culcare.
Rutina de seară

Dacă în timpul zilei faceţi lucruri diverse, care alungă monotonia, seara este bine să vă rezervaţi câteva activităţi pe care să le faceţi cu o oră înainte de a adormi. Un duş cald, o carte interesantă şi un plan pentru ziua următoare, iată doar câteva dintre modalităţile de a vă petrece timpul, înainte de a stinge lumina.

Atenţie la perne!

Pernele mari pot produce disconfort şi, prin urmare, un somn neliniştit. Aşadar, aveţi grijă ca pernele să fie moi, confecţionate din materiale naturale şi umplute cu puf sau pene. Dacă sunteţi alergici, există perne speciale, care nu conţin puf, dar sunt la fel de comode.

Fără filme de groază!

Înainte de somn nu vă uitaţi la filme de groază sau de acţiune. Pentru a adormi, aveţi nevoie de relaxare. În timpul filmelor de acest gen, vă agitaţi, vă puneţi mintea la contribuţie pentru a rezolva diverse cazuri sau vă speriaţi. Cu 30 de minute înainte de a merge la culcare nu folosiţi televizorul!

Faceţi exerciţii uşoare!

Câteva exerciţii fizice vă ajută să adormiţi mai repede. Persoanele care stau mult la birou, în timpul serviciului, ar trebui să încerce puţină mişcare seara.