Dacă la birou te confrunţi cu un program încărcat, ai foarte multe sarcini de dus la capăt şi te simţi epuizat, fără soluţii salvatoare, atunci este clar că ai nevoie de o schimbare. Stresul poate fi responsabil de apariţia anumitor dezechilibre ce pot avea efecte negative asupra întregului organism.

Pentru a te putea concentra asupra sarcinilor zilnice şi a le duce la bun sfârşit ai nevoie de substanţe nutritive calitative, de un echilibru între activitatea fizică-alimentaţie-odihnă şi mai presus de toate ai nevoie de informaţie pentru a-ţi menţine sănătatea.

Nu doar o dată ai auzit celebra zicală: „eşti ceea ce mănânci”, într-adevăr, alimentaţia te poate ajuta substanţial să faci tot ce ţi-ai propus pe parcursul unei zile sau poate fi responsabilă pentru lipsa de energie şi incapacitatea de a te concentra.

Află din acest articol ce alimente este indicat să le consumi în mod frecvent şi mai ales atunci când eşti stresat.

Pastele au efect calmant

Deşi au tot mai des că atât pastele cât şi anumiţi carbohidraţi sunt alimente pe care ar trebui să le eviţi, însă conţin nutrimenţi care contribuie la creşterea nivelului de serotonină, având un efect calmant asupra întregului organism, conform cercetătorilor britanici.

Carbohidraţii complexi din care fac parte cerealele integral sunt benefice pentru a te înveseli, a avea grijă de silueta ta şi a te susţine ăn buna derulare a activităţilor tale mai ales în perioadele încărcate.

Evită în schimb carbohidraţii simpli pe care îi regăseşti în produsele de patiserie, aceia în schimb vor favoriza depunerile de grăsime în zone deloc dorite.

Află care sunt alimentele bogate în acid folic AICI

Brânza cu multe fructe

Chiar dacă pare o combinaţie deloc reuşită, vei avea parte de un mix de vitamine şi proteine benefice organismului tău. În felul acesta vei avea a o singură masă vitamina C din fructe şi calciul cu proteinele oferite de brânză. Cu aceşti aliaţi nu doar că vei ţine stresul la distanţă dar vei contribui substanţial la aportul nutrivit de care are nevioe corpul şi silueta ta. Atenţie însă la cantităţi, aici este cheia succesului.

Dacă totuşi resimţi nevoia de a ronţăi ceva între mese nu te panica şi opetează pentru migdale, mai ales pentru că au un conţinut bogat de vitamine în special B2 şi E, magneziu, îţi oferă o adevărată protecţie împotriva stresului şi are grijă de buna funcţionare a inimii tale.

Nu sunt de evitat nici fructele de pădure, pe lângă efectul lor antioxidant , reprezintă o bună sursă de vitamina C necesară imunităţii tale, iar o imunitate puternică va ţine stresul la distanţă.

Ciocolata neagră te binedispune

Nu face abuz de consumul de cafea, mai ales dacă trebuie să stai peste program la birou. În loc să pui zahăr în cafea, optează pentru câteva cuburi de ciocolată neagră pe parcursul zilei. Flavonoizii şi antioxidanţii pe care aceasta ţi-i pune la dispoziţie îţi vor oferi o senzaţie de bună dispoziţie, relaxare şi o stare de bine care se va menţine un timp îndelungat.

În perioadele stresate, rata metabolismului uman creşte şi în felul acesta se vor reduce depozitele de potasiu, motiv pentru care este necesar să mănânci banane. Acestea sunt extrem de benefice mai ales pentru că ajută la normalizarea activităţii cardiace, ajută la o mai bună oxigenare a creierului, realizează un echilibru în organism care va ţine stresul la distanţă. În plus, îţi vor oferi şi senzaţia de saţietate pe o perioadă mai mare de timp.

Acidul folic îţi redă echilibrul

Asparagus, broccoli sunt surse bune de acid folic pe care le poţi consuma atât în salate cât şi ca garnitură sau în smoothie. Acidul folic este important pentru organismul uman mai ales deoarece ajută la stimularea producţiei de serotonină, neurotransmiţător responsabil cu resimţirea stării de bine.

Atât asparagusul cât şi broccoli îţi aduc un bun aport vitaminic mai ales din complexul vitaminic B şi minerale care ajută organismul să ţină cortizolul sub control, hormon responsabil cu nivelul de stres.

Un smoothie delicios din spanac şi avocado

Se spune că în perioadele stresante este ideal să consumăm cât mai multe legume cu frunze verzi. Avocado, datorită nivelului crescut de potasiu pe care îl conţine şi a grăsimilor sănătoase ajută al buna funcţionare a sistemului cardiac, luptă împotriva stresului iar spanacul se remarcă datorită concentraţiei mari de magneziu atât de benefică sistemului nervos.

Combinând aceste două alimente poţi obţine un smoothie delicios, sănătos, saţios pe care să îl consumi mai ales în zilele caniculare.

Peştele alungă stresul

Datorită vitaminelor B6 şi B12 pe care peştele le conţine, îl transformă într-un aliment cu efect calmant în perioadele suprasolicitate.