Pe măsură ce anii trec, îţi este mai greu să slăbeşti şi să-ţi menţii o greutate corporală normală. Câteva schimbări de stil de viaţă te vor ajuta să ai o siluetă frumoasă.

Este nevoie să faci mai mult sport

Dietele cu efecte immediate sau exerciţiile fizice intense sunt soluţii de moment, dar rişti să pierzi din masa musculară. Cel mai bine ar fi să urmezi un regim cu care să slăbeşti treptat şi să faci exerciţii fizice moderate. Dacă n-ai timp sau bani pentru un abonament la sală, fă gimnastică acasă, de trei-patru ori pe săptămână, mergi pe jos, urcă scările, aleargă sau pedalează 15-30 de minute pe zi pe bicicleta medicinală sau pe cea obişnuită.

Ai grijă să dormi îndeajuns de mult

Somnul de 7-8 ore pe noapte te ajută să arzi calorii, deci şi să scapi de kilogramele în plus. În timp ce dormi, sunt reglate nivelurile hormonilor foamei, grelină şi leptină, de aceea vei avea mai rar poftă de alimente dulci şi nu vei mânca prea mult la o masă. Tot pe durata somnului, metabolismul şi mecanismele de procesare a zaharurilor sunt accelerate.

Stabileşte un program de masă

Mănâncă mai puţin şi mai des, de 5-6 ori pe zi, lăsând nu mai mult de trei sau maximum patru ore între mese. Porţiile mai mici, luate la distanţe scurte de timp, la ore fixe îţi asigură senzaţia de saţietate. Ia un mic dejun înainte de serviciu, apoi un iaurt degresat până la miezul zilei, urmat de un prânz nu prea copios. Nu uita de gustarea de după-amiază, care poate consta în seminţe sau un fruct pentru a te feri de pofta de dulciuri şi de o cină bogată.

Sfat

Fii atent la micile creşteri în greutate! Cântăreşte-te o dată pe săptămână, dimineaţa, imediat ce te trezeşti. Imediat ce observi că ai început să te îngraşi, redu aportul caloric zilnic.