Denumită şi usturoi sălbatic, leurda are efectul de a scădea nivelul de colesterol rău. Nu este singurul avantaj pe care ţi-l aduce dacă o mănânci adesea primăvara. De altfel, o cură cu verdeţuri previne astenia şi te ajută să slăbeşti mai uşor.

Nu doar în salate poţi folosi leurdă, ci şi sub formă de tinctură făcută în casă. Peste 100 g de frunze de leurdă tocate pune ­­300 ml de alcool alimentar şi lasă-le 2 săptămâni. Strecoară apoi tinctura şi păstreaz-o în recipient închise la culoare. Din ea, iei de 3 ori pe zi, câte o linguriţă de tinctură cu o jumătate de pahar cu apă. Cura poate fi ţinută 30 de zile consecutive. Printre efectele acestei cure se numără:

- normalizarea tensiunii arteriale, datorită enzimelor pe care le conţine,

- reglarea activităţii rinichilor,

- stimularea eliminării de toxine din organism,

- dilatarea vaselor de sânge şi scăderea riscului de hipertensiune,

- reducerea colesterolului rău, mulţumită unei substanţe numită adenozină.

Ştevia ţine glicemia sub control

Alături de leurdă, ştevia susţine detoxificarea, acţionează ca diuretic şi depurativ. Salatele cu ştevie previn instalarea diabetului zaharat, prin reglarea glicemiei, şi te susţine în lupta împotriva kilogramelor acumulate peste iarnă.

Ştiai că…

…rănile şi afecţiunile pielii se vindecă sau se ameliorează cu ajutorul compreselor cu decoct de ştevie?

Loboda, sursa ta naturală de vitamine şi minerale

După ce sezonul rece a trecut, ai nevoie de un plus de nutrimenţi pe care de acum îi poţi procura din legume proaspete şi verdeţuri cum este şi loboda. Săracă în calorii, loboda te susţine pe parcursul dietei de slăbit şi nu te expune riscului de a avea carenţe de minerale sau vitamine. Din ea îţi procuri vitaminele K şi C, potasiu, fier şi calciu