După mesele îmbelşugate de Sărbători este nevoie de câteva zile de “odihnă alimentară”. Iată câteva sfaturi de la specialişti despre ce trebuie să mâncaţi şi ce trebuie să evitaţi în această perioadă.

Consumaţi alimente care contribuie la formarea de baze ce vor anihila aciditatea gastrică. Dintre acestea, specialiştii vă recomandă sfeclă roşie, ciuperci, sucuri de fructe şi legume.

Beţi ceai cu efect antiacid. Pentru a obţine efectul maxim este bine să se înceapă consumul ceaiului cu 2-3 zile înainte. Beţi două căni pe zi. Ceaiul se poate prepara din următorul amestec: mesteacăn frunze, păpădie frunze, soc flori, coada-şoricelului şi urzică. Se consumă cald.

Faceţi mişcare. Un exerciţiu simplu pe care-l puteţi face acasă este ridicarea braţelor pe lângă corp şi în faţă până sus pe lângă urechi. Menţineţi poziţia cât număraţi în gând până la 20. Încordaţi muşchii braţelor şi ai umerilor. Lăsaţi apoi uşor mâinile pe marginea fotoliului/canapelei. Repetaţi de câteva ori acest exerciţiu.

Schimbaţi felurile de mâncare. Renunţaţi pentru câteva zile la sarmale şi salate cu maioneză şi consumaţi cât mai multe fructe şi legume crude, sub formă de salate.

Plimbaţi-vă în aer liber. Scurtele ieşiri la aer şi plimbările în parc ajută digestia şi detoxifică organismul.