Alexandra, 31 de ani, din Sibiu, a încercat mereu să fie atentă la ce mănâncă şi a făcut mişcare. Cu toate astea, n-a reuşit să slăbească. Într-o zi, s-a hotărât brusc să piardă kilogramele în plus. „După o săptămână, pierdusem un kilogram şi jumătate. Cred că odată «setată» pe slăbit, mintea te ajută să pierzi din kilogramele în plus”, spune Alexandra.

Proteine, regulat

Deoarece nu a vrut să-şi traumatizeze organismul prin cure de slăbire draconice, a ales să slăbească echilibrat, pentru a evita să se îngraşe la loc.

După ce şi-a cumpărat mai multe cărţi de nutriţie, Alexandra a împărţit alimentele în patru categorii: dulciuri şi zahăr rafinat (în cazuri excepţionale), carbohidraţi (cu moderaţie), proteine (în mod regulat), legume şi salate (din abundenţă).

A evitat să mănânce fructe seara din cauza fructozei, ­însă le-a consumat cu o jumătate de oră înainte de masă.

Măsline în loc de snacksuri

Una dintre regulile de bază din dieta Alexandrei a fost să nu combine proteinele cu carbohidraţii.

,,Şi proteinele, şi carbohidraţii, am preferat să îi consum alături de o salată de legume. Am renunţat şi la prăjeli, la produsele de patiserie, la zahărul din cafea şi la sucurile acidulate. Preferam ceaiul sau apa plată, în care storceam puţină lămâie. Deoarece îmi plac alimentele sărate, am înlocuit snacksurile cu măsline”, povesteşte Alexandra.

Pe lângă dietă, tânăra a mai ales să facă şi mişcare. A optat pentru exerciţii pentru picioare şi pentru fese şi a alergat câte 4 kilometri pe zi. Cu acelaşi regim, a reuşit să mai slăbească treptat încă 6 kilograme.

Aceeaşi greutate şi după 5 ani

Deşi au trecut cinci ani de când a început dieta, Alexandra a reuşit să se menţină la aceeaşi greutate.

,,Dacă te obişnuieşti să nu mănânci foitaje, zahăr alb şi alte alimente rafinate, nu le mai poţi consuma după”, spune Alexandra.

Înainte: 65 kg

Acum: 49 kg