Ţi s-a întâmplat să stai la birou 8 sau poate 10 ore, cu capul aplecat spre calculator şi să simţi o durere acută în zona gâtului? Ei bine, statul pe scaun la birou ore în şir poate avea efecte negative pe termen lung.

Durerea în zona gâtului, numită şi durerea cervicală se manifestă, adesea, prin dureri de cap, dificultăţi de concentrare, ameţeli sau probleme de vedere. De asemenea, se pot manifesta şi prin dureri în timpul mişcării gâtului, înţepeneală, tensiune, durere la nivelul umerilor sau amorţeli la nivelul braţelor.
Exerciţii de relaxare
Un complex special de exerciţii pentru spinare şi coloana vertebrală pot să elimine senzaţiile de durere, fără a recurge la o intervenţie chirurgicală.
Poţi începe prin exerciţii de rotire a umerilor şi a gâtului, aplecarea gâtului în faţă, efectuarea de exerciţii de stretching pentru zona superioară a spatelui şi aplecarea spatelui. Este indicat să faci asta de 2 ori pe zi, dimineaţa la trezire şi seara înainte de culcare.
Comprese calde sau reci

Dacă durerea cervicală este cauzată de o accidentare, este recomandat să foloseşti comprese reci, mai ales în primele 24 de ore, pentru a ameliora durerile.

Atenţie, cuburile de gheaţă nu trebuie sa fie aplicate niciodată direct pe suprafaţa pielii. La unele persoane funcţionează şi varianta cu comprese calde.

Foloseşte uleiuri aromate pentru relaxare

Masează gâtul şi zona superioară a spatelui cu uleiuri aromate pentru relaxarea muşchilor, precum şi pentru grăbirea procesului de vindecare.
Indiferent unde te afli, ţine cont de postura capului, a umerilor şi a spatelui. În marea majoritate a cazurilor, durerile cervicale sunt cauzate de o postură incorectă a corpului.
Află AICI la ce pericole te expune statul la calculator!
Bine de ştiut!
Consumă cât mai multă apă pentru a evita deshidratarea organismului. Acest lucru este important pentru funcţionarea normală a sistemului muscular şi a sistemului nervos.