Îmbrăcatul fustei sau al pantalonilor preferaţi a devenit misiune imposibilă? Poţi scăpa uşor de cei câţiva centimetri în plus din talie cu ajutorul dietei Dukan!

Pentru a avea un abdomen plat, nu este suficient doar să mănânci mai puţin, ci şi să mănânci echilibrat.

Regimul Dukan, conceput de nutriţionistul francez cu acelaşi nume, este asemănător cu dieta hiper-proteică.

Pe par­cursul regimului, vei pierde din kilograme, însă fără să fie afectată musculatura. ­

Dieta Dukan este structurată pe patru etape, ce trebuie ­să fie respectate pentru a obţine rezultatele dorite.

1. Etapa de «atac»

În cadrul primei faze a regimului Dukan, trebuie să fie arse rapid rezervele de grăsimi. În cazul femeilor, această etapă se desfăşoară pe o perioadă de 3 zile, în timp ce la bărbaţi va dura 5 zile.

Principiu: optează pentru alimentele bogate în proteine, mai puţin pentru cele ­care conţin zahăr sau grăsimi: carne slabă (de pasăre), peşte, fructe de mare, proteine vegetale (orez brun, avocado, năut, sfeclă, ovăz), ouă şi produse lactate cu 0% grăsimi.

Pentru un abdomen plat: consumă cel puţin 1,5 litri de apă pe zi şi două linguri de tărâţe de ovăz.

2. Etapa alternativă

În cea de-a doua fază, trebuie urmat acelaşi regim ca şi până acum pentru a atinge obiectivul dorit: un centimetru sau doi mai puţin în talie. În cazul femeilor, etapa se desfăşoară pe o perioadă de 16 zile, în timp ce la bărbaţi va ţine doar 14.

Principiu: urmezi acelaşi regim alimentar ca şi până acum, doar că în această etapă poţi reintroduce legumele, prin alternare. O zi consumi legume, o zi doar proteine (carne slabă, peşte).

Pentru un abdomen plat: optează pentru legumele pe care le tolerezi mai uşor, evitând mazărea şi fasolea.

3. Etapa consolidării

În această etapă vei consuma aceleaşi alimente, însă vei reintroduce treptat şi altele. Pentru femei, dar şi pentru bărbaţi, cea de-a treia etapă va dura 15 zile.

Principiu: în fiecare zi se adaugă la meniu două fructe, 40 g de brânză şi 50 g de pâine. Cel mai bine este să consumi aceste alimente la micul dejun. Poţi reintroduce şi amidonoasele (cartofi, orez, paste, cereale), însă doar o singură porţie (220 g), de două ori pe săptămână.

Pentru un abdomen plat: prepară atât fructele, cât şi legumele. Consumă puţine amidonoase.

4. Etapa stabilizării

Dacă până acum ai consumat numai proteine, fie le-ai alternat cu alte alimente, în cadrul celei de-a patra faze o să consolidezi ceea ce ai făcut până acum. Atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, a patra fază se desfăşoară pe o perioadă de o lună.

Principiu: mănâncă aceleaşi alimente ca şi până acum, însă în fiecare zi de joi din săptămână optează doar pentru cele bogate în proteine.

Pentru un abdomen plat: încearcă ,,să-ţi asculţi” organismul şi să eviţi alimentele care se digeră greu. Adaugă la alimentaţia ta zilnică şi tărâţele de ovăz.

TOP 12 alimente «de ajutor» în cadrul dietei

1. Somonul - grăsimile acestui peşte ajută la îmbunătăţirea tranzitului intestinal;
2. Albuşul are un conţinut scăzut de colesterol;
3. Şunca de curcan se digeră foarte uşor;
4. Vinetele şi mărul sunt bogate în pectine (un tip de fibre), care ajută la stimularea ­digestiei;
5. Dovlecelul este un bun diuretic;
6. Morcovul şi ceapa aduc beneficii digestiei;
7. Varza murată - conţine probiotice, care ajută la echilibrarea florei intestinale;
8. Tărâţele de ovăz ajută la stimularea tranzitului intestinal;
9. Codul este indicat - carnea sa conţine multe proteine şi este uşor digerabilă;
10. Uleiul de floarea soarelui este bogat în vitamina E
11. Iaurturile (0% grăsime) ajută la echilibrarea florei ­intestinale;
12. Brânza (tofu) are puţine calorii.

Info: Pentru a preveni constipaţia în timpul regimului, bea cel puţin 1,5 litri de apă pe zi.