Se poate slăbi prin dietă, deci prin deficit de calorii, însă există pericolul real de a se câştiga înapoi ce s-a slăbit, şi chiar mai mult. Acest mod de a scăpa de kilogramele în plus este mai degrabă o soluţie pe termen scurt.

Există două modalităţi de a pierde kilogramele în plus. Primul mod e să mâncaţi mai puţin. Al doilea este să creşteţi numărul de calorii pe care le ardeţi, adică să faceţi sport (6 zile din 7, minimum 40 de minute/zi). Chiar dacă mai bună e cea de-a doua modalitate, ideală este combinarea lor.

Arderea a cât mai multe calorii prin sport e o soluţie de cursă lungă. Sau, şi mai bine, combinarea celor două: mâncăm mai puţin şi mai echilibrat şi practicăm exerciţii fizice în mod regulat.

Nu vă înfometaţi. Practic, indiferent de vârsta şi sexul persoanei care urmează dieta, nu trebuie să vorbim despre diete zilnice sub 1.500 calorii dacă facem exerciţiu fizic în mod regulat indiferent de vârstă, sex şi excedent ponderal iniţial!

A mânca mai mult şi a arde şi mai mult e cea mai bună metodă de a slăbi definitiv, adică aducem multă energie în organism prin alimente, dar consumăm şi mai multă prin activităţi fizice.

Rezultatul e un nivel adecvat de nutriţie şi o creştere substanţială a metabolismului. Cele mai eficiente programe de slăbire conţin obligatoriu două tipuri de exerciţii fizice şi anume antrenamentul cardio şi antrenamentul cu greutăţi.

10 beneficii ale sportului

1. Creează deficit caloric suficient, fără a acţiona prin înfometare.

2. Exerciţiile fizice ajută la creşterea masei musculare, în timp ce înfometarea duce la pierderea masei musculare.

3. Sportul ajută la creşterea densităţii osoase.

4. Ajută la prevenirea diabetului, controlul zahărului din sânge şi îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină.

5. Îmbunătăţeşte semnificativ activitatea sistemului cardiovascular.

6. Ajută la creşterea respectului de sine, la o stare psihică mai bună, la prevenirea sau chiar la înlăturarea depresiei (sau a elementelor depresive).

7. Creşte calitatea vieţii pe măsură ce înaintăm în vârstă (fapt care se remarcă mai ales după 50 de ani).

8. Ajută la menţinerea greutăţii şi a sănătăţii pe termen mediu şi lung.

9. Scade timpul petrecut în faţa televizorului sau a calculatorului.

10. Ne ajută să renunţăm mai uşor la tutun, alcool.