Pilulele contraceptive pot afecta sănătatea sistemului osos, se arată într-un studiu recent realizat de oamenii de ştiinţă americani de la Institutul "Goup Health Research". Însă gradul de afectare depinde de vârsta femeii şi de doza de hormoni conţinută de pilulă, iar efectele pot fi observate după doi ani de la administrarea acestora, spun cercetătorii. "Hormonii sunt un component esenţial pentru sănătatea oaselor, iar anticoncepţionalele sunt o sursă majoră de hormoni", explică Delia Scholes, unul dintre cercetători. Riscul femeii de a suferi fracturi la bătrâneţe este influenţat de masa osoasă construită din adolescenţă şi până în jurul vârstei de 20 de ani. În cadrul studiului s-a analizat nivelul masei osoase a 301 de fete cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani şi a altor 305 femei (19-30 de ani). După doi ani, femeile care luaseră zilnic o pilulă contraceptivă de 30-35 micrograme aveau o masă osoasă cu 1% mai mică decât cele care nu luaseră deloc anticoncepţionale. Specialiştii recomandă femeilor ca atunci când îşi aleg anticoncepţionalele ca metodă contraceptivă să ţină cont şi de posibila influenţă a acestora asupra sănătăţii oaselor.