Copiii care sunt trataţi cu antibiotice au de două ori mai multe riscuri de a suferi afecţiuni digestive la maturitate. Riscul de a dezvolta o boală digestivă la copii creşte cu 12% de fiecare dată când li se prescriu antibiotice.

Avertizarea a fost făcută ca urmare a unui studiu realizat pe o perioadă de opt ani la Institutul Statens Serum din Copenhaga, Danemarca. Circa 580.000 de copii au participat la cercetare. Cu ajutorul lor s-a observat că aceia care au fost trataţi cu antibiotice de la vârste fragede, pe la vârsta de trei sau patru ani aveau de două ori mai multe şanse să fie diagnosticaţi cu boli intestinale, aşa cum este sindromul de intestin iritabil. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că medicamentele încurajează răspândirea bacteriilor la nivel digestiv, ceea ce duce la apariţia unor afecţiuni. De asemenea, pot distruge microflora şi bacteriile bune care protejează sistemul digestiv.

Te-ar mai putea interesa:

Antitusivele luate greşit duc la infecţii