Anemia este cauzata de pierderile mai mari de sange din perioada menstruatiei, dar si producerea deficitara de globule rosii. Important este sa consulti un medic pentru a stii cu siguranta daca simptomele pe care le ai sunt sau nu cauzate de anemie.

Ce este anemia?

Anemia este o afectiune care apare în momentul în care nivelul de homoglobina (molecula prezenta în globulele rosii) din sange este sub nivelul normal. Deoarece hemoglobina transporta oxigenul de la plamani la tesuturi, o anemie netratata poate duce în timp la aparitia mai multor complicatii. Spre deosebire de barbati, femeile sunt mai predispuse acestei probleme de sanatate.

Care sunt simptomele anemiei

Deoarece foarte multe dintre persoanele care sufera de aceasta afectiune nu stiu, important este sa cunosti simptomele specifice bolii:

- oboseala nejustificata;

- mentinerea atentiei scade, la fel si capacitatile intelectuale si randamentul psihic;

- pot sa apara manifestari psihice, ca depresie sau anxietate, iritabilitate sau letargie;

- insomnie alternand cu stari de somnolenta;

- tulburari digestive, lipsa poftei de mancare, constipatie, greata sau chiar stare de voma;

- dureri de cap;

- scaderea randamentului muscular, a rezistentei la efort fizic;

- stari de ameteala, de lesin;

- imposibilitatea de adaptare la frig;

- raceli frecvente;

- pot sa apara sangerari nazale (epistaxis);

- paloare, maini si picioare reci;

- tulburari menstruale;

- cresterea frecventei respiratorii, a celei cardiace;

- unghii casante, par fragil.

Cum tratam anemia

De cele mai multe ori, medicii recomanda în cazul anemiilor suplimentele pe baza de fier, dar si o alimentatie bogata în acest mineral (ficat de porc, cereale integrale, soia, spanac). În schimb, pentru cazurile mai grave de anemie se recomanda transfuziile de sange.

De asemenea, nutritionistii recomanda consumarea alimentelor care contin vitamina C, care ajuta la asimilarea fierului în organism.

Avand în vedere ca si deficitul de vitamina B12 este un factor ce determina aparitia anemiei este indicat sa se consume carne, drojdie de bere, oua, produse lactate si peste care produc aceasta vitamina în organism.