Florentina Opriş, realizatoarea emisiunii “Sport, Dietă & o Vedetă” de la Prima tv, îţi spune care sunt cele mai eficiente metode de a-ţi curăţa organismul după mesele festive de la sfârşitul anului trecut.

Ficatul e uzina organismului. Îl vei ajuta să lucreze la capacitate normală, dacă îţi vei începe dimineaţa cu o linguriţă de ulei de măsline şi vei bea apoi un pahar mare de apă cu lămâie.

Completează acest ritual cu câteva exerciţii de respiraţie abdominală amplă: inspiră numărând până la 9, expiră tot în 9 secunde şi repetă de 9 ori.

După o oră, este recomandat un mic dejun compus din fructe: două mere, stafide şi kiwi, pentru fibre fibre.

Începe-ţi masa de prânz cu un pahar de zeamă de varză. Datorită acidului lactic, aceasta are un efect de curăţare a tractului digestiv. Sucul sau salata de morcovi şi sfeclă stimulează ficatul dacă sunt consumate la prânz. Un amestec de linte şi orez sau pâine integrală îţi va asigura necesarul de proteine.

Ananasul este o alegere excelentă pentru gustarea dintre mese datorită conţinutului bogat în fibre şi brom, o enzimă care ajută digestia.

Seara, o salată din tot felul de legume, îmbogăţită cu brânză tofu şi avocado, va face din cină o masă uşor digerabilă şi sănătoasă. Grăsimile din avocado transformă acest fruct într-unul dintre cele mai puternice alimente antioxidante, iar vitaminele A si E sunt ideale pentru piele.