Singurele alimente care conţin colesterol sunt cele de origine animală. De aceea, legumele şi fructele sunt printre cei mai buni aliaţi ai tăi în lupta anticolesterol, fiind bogate şi în fibre. Împrieteneşte-te, de asemenea, şi cu peştele gras proaspăt, pentru că este dovedit că acizii graşi Omega-3 conţinuţi reduc nivelul colesterolului „rău”.

Alege carnea mai slabă, preparată la cuptor sau la grătar, iar îndepărtarea pielii de pe pui ar trebui să fie un gest reflex, deoarece este bogată în colesterol. Persoanele care au probleme cu colesterolul trebuie să evite alimentele grase.

Poţi mânca 2-3 ouă pe săptămână

Un aliment despre care se spune că poate duce la creşterea nivelului de colesterol „rău“ este oul, pentru că are un conţinut ridicat de grăsimi saturate. Dacă ai colesterolul mărit, este indicat să nu mănânci mai mult de 3 ouă pe săpătămână.

Şi persoanele sănătoase ar trebui să limiteze consumul de ouă la unul pe zi, potrivit specialiştilor de la American Heart Association (Asociaţia Americană a Inimii). Un ou de dimensiuni medii conţine 180 de miligrame de colesterol, însă oul conţine şi lecitină, substanţă care previne depunerea colesterolului pe pereţii vaselor sangvine.

De asemenea, oul este un aliment bogat în minerale (calciu, fier, fosfor, zinc), vitamina B, dar şi în proteine. Trebuie acordată o mare atentţie şi modului în care consumi ouăle. Sunt recomandate cele fierte, nu prăjite.

SFAT: Consumă alimentele mai grase în prima parte din zi. Spre seară, grăsimile se depun mai uşor pe pereţii vaselor de sânge.

Dulciurile cresc trigliceridele

Nu numai la colesterolul „rău” trebuie să fim atenţi, ci şi la trigliceride, grăsimi sangvine care, în exces, favorizează apariţia diabetului şi a bolilor de inimă. Cantitatea mare de calorii ingerate la o masă, care nu sunt folosite de corp, vor fi transformate în trigliceride. Dulciurile concentrate, precum şi produsele făinoase şi alcoolul cresc trigliceridele, de aceea este bine să le eviţi.

SFAT: Alege pâinea integrală, pentru că are mai ­puţine calorii decât cea albă.

Uleiul de krill

Krillul (cunoscut şi ca Euphasia superba) este o specie de crustacee care se găseşte în cel mai curat ocean al planetei – Oceanul Antarctic. Uleiul extras din acesta menţine colesterolul total în limite normale. Testele clinice au demonstrat că uleiul de krill din Korill luat cu regularitate reduce nivelul LDL cu 34%, al colesterolului total cu 13% şi pe cel al trigliceridelor cu 11%. Fosfolipidele din solubile care ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale şi a unei funcţii hepatice optime. Capsulele Korill au în compoziţie ulei de krill pur, sunt mici, moi, uşor de administrat şi nu dau reflux gastric neplăcut.

SFAT: Urmează o cură de 3 luni în decursul căreia iei 1 capsulă de ulei pur de krill pe zi, înaintea sau în timpul meselor. Poţi ţine 2-3 cure pe an, cu pauză de 2 săptămâni între ele.

Brânzeturile grase, de evitat

În cazul în care ai un nivel ridicat al colesterolului total, o altă măsură pe care să o pui în practică este evitarea alimentelor procesate, a celor de tip fast-food, a sosurilor, a smântânii, cât şi a brânzeturilor grase. Şi îngheţata conţine grăsimi, de aceea este bine să o înlocuieşti cu fructe proaspete. Totodată, elimină prăjelile din alimentaţie.

SFAT: Foloseşte la prepararea salatelor ulei de măsline extravirgin.

Info

Korill este o sursă inovativă de acizi graşi Omega-3 solubili, sub formă de fosfolipide, care ajută la reglarea nivelului colesterolului, îmbunătăţeşte funcţia hepatică, prin conţinutul de colină care provine din fosfolipide, sprijină menţinerea funcţiei cognitive normale a creierului, contribuie la reducerea vâscozităţii sângelui şi la menţinerea unei tensiuni arteriale normale, ajutând la funcţionarea optimă a sistemului cardiovascular.