În zilele în care simţi că nu te poţi trezi prea uşor, recurgi la o cafea tare. Băuturile care conţin cafeină sunt bune pe moment, dar, luate în cantităţi mari, pe termen lung, mai ales dacă au aditivi, e posibil să-ţi dăuneze. Iată la ce alte alimente poţi recurge pentru a te pune în mişcare!

Mănâncă mai multe alimente bogate în fier

Lipsa fierului duce la apariţia stărilor de oboseală şi ameţeală. De aceea, este recomandat să se consume cât mai multe alimente bogate în fier, precum spanac, ficat de pui, carne de vită, broccoli, nuci, linte, pâine de secară şi varză de Bruxelles. Însă, pentru o absorbţie eficientă a fierului, organismul are nevoie de vitamina C, care se găseşte din plin în citrice, ardei gras, pătrunjel, broccoli, conopidă, papaia şi lămâi.

Bea îndeajuns de multe lichide

Pe tot parcursul zilei este bine să bei cât mai multă apă, astfel vei preveni deshidratarea corpului şi, implicit, apariţia oboselii. Pe lângă apă, poţi consuma sucuri naturale, supe şi ceaiuri, pentru a asigura aportul necesar de lichide (cel puţin 1,5 litri).

Nu renunţa la masa de dimineaţă

O gustare sănătoasă luată dis de dimineaţă te va ajuta să fii în formă pe tot parcursul zilei. Cerealele integrale, untul de arahide, bananele, nucile şi fulgii de ovăz te încarcă din plin cu energie, aşadar include-le în alimentaţia de zi cu zi. În cazul în care nu iei masa de dimineaţa, te vei simţi moleşit pe tot parcursul zilei şi nu te vei putea concentra la ceea ce ai de făcut.

Alege carbohidraţii

Deşi reducerea sau eliminarea carbohidraţilor din dietă te ajută să slăbeşti, acest lucru are un impact negativ asupra productivităţii. Carbohidraţii sunt cel mai uşor mod de a obţine energie. Spre exemplu, dintr-o jumătate de cană de fasole gătită, poţi obţine 10% din doza zilnică de carbohidraţi recomandată. Printre alte surse de carbohidraţi „buni” se numără orezul brun, cartofii, fulgii de ovăz, pastele integrale.