Durerile musculare sau de oase ne afectează la orice vârstă. Ele pot apărea în urma unor activităţi fizice solicitante ce produc febră musculară, dar şi în răceli sau în afecţiuni cronice, cum ar fi reumatismul. Indiferent de cauza lor, aceste dureri pot fi calmate cu uleiuri esenţiale aplicate sub formă de comprese ori prin masaj. Calmează spasmele cu masaj

Masajul încălzeşte muşchiul şi ajută pătrunderea uleiului în piele. Acestea calmează durerile, contractura şi spasmele. Poţi folosi lavanda, piperul negru şi măghiranul, dar şi rozmarinul, cimbrişorul şi mesteacănul. Masajul trebuie efectuat câteva minute, cu mişcări lente. Pentru masaj, amestecă 5-10 picături de ulei esenţial cu o lingură (adică 30 ml) de ulei de floarea-soarelui, de jojoba sau din sâmburi de struguri. Le găseşti la magazinele cu produse naturiste.

Artroza se tratează cu comprese

Compresele calde cu măghiran sau cu ghimbir ajută atât în caz de febră musculară, cât şi în durerile de încheieturi din artroză. Se obţin prin amestecarea a 250 ml de apă cu 2-3 picături de ulei esenţial. Îmbibă o cârpă din bumbac în acest amestec, stoarce-o bine şi aplic-o pe zona dureroasă. Pentru a o menţine mai mult timp caldă, o poţi acoperi cu un prosop sau cu o folie de plastic.

Cum le păstrezi

Este bine să păstrezi uleiurile esenţiale în sticluţele lor, de culoare închisă, cu capacul etanş, pentru că râncezesc uşor în contact cu aerul şi cu lumina. Dacă ţi-a rămas din amestecul pentru masaj, îl poţi păstra în aceste condiţii, într-o sticluţă curată, cel mult trei luni. De aceea, este bine să foloseşti cantităţi mici atunci când pregăteşti amestecurile.