Se ştie că pe parcusul toamnei imunitatea noastră este pusă la încercare, de aceea este important să o susţinem printr-o alimentaţie echilibrată. Un ajutor de încredere în acest sens sunt probioticele, bacteriile bune din organism care întăresc protecţia naturală a acestuia.

Aceste bacterii benefice trăiesc în intestine şi au un rol important în digestie. În plus, ele sunt de un real ajutor în sezonul rece când stimulează sistemul imunitar şi producţia de anticorpi, astfel fiind combătute infecţiile specifice perioadei. Important este să ştii că aceste ajutoare esenţiale pot fi integrate cu uşurinţă în dieta zilnică prin consumul anumitor alimente.

Varza murată

Acest preparat nelipsit din bucătăria tradiţională este şi o sursă importantă de probiotice, fiind pregătită prin fermentaţie, cu ingrediente naturale. În afară de acest beneficiu adus sănătăţii, culturile vii din varza murată pot fi utile şi în ameliorarea alergiilor. De asemenea, alimentul este o sursă excelentă de vitamine: B, A, E şi C.

Chefirul

Este cunoscut faptul că lactatele sunt o categorie de alimente ce nu trebuie să lipsească din dietă indiferent de vârstă. Dintre lactate, chefirul este cea mai important sursă de probiotice de care este bine să profiţi la începutul sezonului rece.

„Deseori considerat doar un altfel de iaurt, chefirul este de fapt o ciupercă ce se dezvoltă în lapte producând fermenţi, enzime, vitamine, minerale şi alte substanţe bioactive. Acest aliment are şi efecte benefice asupra tractului digestiv, fiind în acelaşi timp şi un bun antioxidant. Mai mult, acesta grăbeşte refacerea florei intestinale şi prevenirea problemelor digestive care pot apărea în urma tratamentului cu antibiotice”, explică medicul Tania Bejan, specialist Ropharma.

Ciocolata

Ciocolata nu este doar unul dintre deserturile preferate, ci şi un aliment cu zeci de beneficii pentru sănătate. Bogată în antioxidanţi, ciocolata neagră nu doar că ne oferă energie, ci se remarcă prin probioticele pe care le furnizează organismului.

Câtă vreme are o concentraţie cât mai mare de cacao şi un conţinut cât mai mic de zahăr sau îndulcitori sintetici, ciocolata neagră este un aliat de nădejde al sănătăţii.

Iaurtul

Poate cel mai popular aliment asociat cu suplimentarea probioticelor în organism, iaurtul aduce şi o serie de beneficii organismului: îmbunătăţeşte digestia şi imunitatea, previne osteoporoza, cancerul de colon şi ajută la scăderea tensiunii arteriale.

„Cele mai bune rezultate se obţin din consumul de iaurt natural, preparat în casă din lapte pasteurizat şi nu din cel găsit în comerţ. Este de evitat mai ales iaurtul cu fructe din magazine pentru că acestea contţn sirop de porumb bogat în fructoză, îndulcitori artificiali, conservanţi şi arome sintetice, care vă aduc mai multe deservicii sănătăţii, decât o porţie importantă de bacterii benefice”, explică doctoral imunolog Tania Bejan.

Recomandările noastre

Activ Probiotic - 34,30

Alevia Probiotic - 14 lei