Toamna este plină de culori calde, vreme mai rece, dar şi de mese abundente. Dar, cu zilele care sunt mai scurte şi cu lunile lungi de iarnă care ne aşteaptă, puteţi începe să simţiţi o oarecare tristeţe de sezon.

Asta înseamnă că acum este un moment minunat pentru a începe să vă îngrijiţi sănătatea mintală. Şi aveţi noroc: nucile, mirodeniile şi mirosurile de sezon nu sunt doar bune pentru masa dumneavoastră, dar sunt bune şi pentru creier.

1. Merele

Sezonul de sortare a merelor sa terminat, aşa că acum este momentul să faci o plăcintă, o tartă sau să ai doar o gustare de prânz

Şi afirmaţia "un măr pe zi ţine doctorul la distanţă“ nu a devenit un clişeu fără motiv.

Fructul are calorii puţine, dar şi o doză puternică de fibre, potasiu şi vitaminele A, B, E şi K.

Merele conţin antioxidanţi, cei puternici, de fapt. Ele sunt bogate în acetilcolină care poate ajuta, de asemenea, pentru a vă proteja creierul împotriva bolilor de declin mental ca Alzheimerul.

În plus, fibrele nu sunt benefice numai pentru digestia globală, ci ajută şi la stabilizarea zahărului din sânge, care la rândul său ajută la menţinerea stării de spirit stabile.

2. Dovleac

Dovleacul încurajează producţia de serotonină a creierului. Dovleacul conţine acelaşi hormon - triptofan - care ne face să ne simţim obosţii după ce mâncăm o cină consistentă.

Serotonina ne ajută să ne stabilizăm minţile şi trupurile. Neurotransmiţătorul joacă un rol crucial în menţinerea stării noastre digestive, precum şi în starea noastră de spirit şi în promovarea sentimentului privind "bunăstarea" generală.

3. Turmeric

Turmericul a fost un condiment popular în bucătăria din sud-estul Asiei, dar în ultimul timp a devenit un mare aliat pentru sănătate în toată lumea.

Unii l-au promovat ca pe un tratament pentru cancer sau pentru Alzheimer, dar ştiinţa nu a demonstrat cu adevărat aceste afirmaţii.

Dar, de asemenea, conţine antioxidanţi şi poate avea efecte antiinflamatorii. Se crede că inflamaţia contribuie la instabilitatea dispoziţiei şi la depresie, astfel încât orice condiment sau gustare care poate ameliora umflarea poate contribui şi la sănătatea mintală.

4. Cartofii dulci

Cartofii dulci "sunt bogati in antioxidanti, inclusiv vitamina C. Cel putin un studiu a constatat ca statutul ridicat de vitamina C a fost asociat cu o stare de ansamblu imbunatatita", spun nutriţioniştii.

Cartofii dulci sunt, de asemenea, bogaţi în B6, iar un nivel scăzut poate contribui la o stare de spirit scăzută.