Sarea pe cât de simplă, pe atât de uimitoare este în simplitatea ei. Deşi este frecvent utilizată în bucătărie la prepararea mâncărurilor, are un loc şi un rol împortant în istoria omenirii. Există totuşi alimente care conţin un nivel ridicat de sare.

Este deja celebru mesajul conform căruia nu trebuie să consumăm prea multă sare, deoarece în cantităţi mari aceasta poate dăuna sănătăţii organismului uman.

Cu toate astea, este un condiment esenţial pentru buna dezvoltare a funcţiilor vitale.

Sodiul susţine buna activitatea a muşchilor şi nervilor. Împreună cu potasiu este prezent în fluidul care înconjoară toate celulele corpului. Aceste minerale lucrează împreună pentru a permite celulelor să răspundă la diverşi stimuli şi pentru a păstra un echilibru al nivelului apei în corp.

Află de câtă sare are nevoie corpul tău AICI

Alimente pe care trebuie să le consumi cu moderaţie

Din această categorie fac parte sărăţelele, pâinea, mâncarea de tip fast food, mezelurile dar şi sosurile din comerţ.

Dacă vei citi cu atenţie pe prospectul alimentelor pe care le pui în coş când mergi la cumpărături vei observa că sunt şi produse la care nu te-ai fi gândit că vei găsi sarea în componenţa lor.

Laptele cu ciocolată

Desertul preferat al tuturor surprinzător sau nu conţine sare. Deşi ciocolata are un conţinut scăzut de grăsimi şi calorii, sodiul conţinut rămâne nemodificat. Astfel că un pahar mediu de lapte cu ciocolată îţi oferă în jur de 150 mg de sodiu.

O variantă mai bună ar fi să optezi pentru laptele cu cacao.

Află care sunt trucurile pentru a consuma mai puţină sare AICI

Dressingul pentru salată

Salata este gustarea ideală atunci când vrei să mănânci ceva sănătos rapid şi gustos. Însă trebuie să ţii cont de faptul că sosul pe care îl cumperi din comerţ pentru a obţine un gust mai bun la salată, conţine o cantitate foarte mare de sare. Un simplu sos îţi poate aduce chiar şi 3000 mg de sare la o masă.

Orezul şi pastele gata preparate

Acum este mai uşor să îţi procuri mâncarea gata preparată din magazine. Acestea prezintă diverse arome precum carnea de vită, de pui, brânză. Principalul ingredient pe care îl conţin este sarea şi apoi aromele. În principiu o porţie de paste semi preparate îţi furnizează 700 mg de sodiu.

Nici brânza de vaci nu scapă de sare în componenţa sa. Deşi e săracă în calorii poate ajunge să conţină până la 400 mg de sodiu pe porţie.

Efectele secundare ale consumului de sare în exces

S-a constatat faptul că un consum ridicat de sare poate avea repercursiuni asupra bunei funcţionări a organismulul. Astfel că poate favoriza apariţia bolilor precum hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, osteoporoză, accidente cardiovasculare, lezări ale nervilor şi înclusiv cancer de stomac.

Riscurile sunt mai mare la persoanele cu vârsta peste 45 de ani , mai ales dacă suferă de diabet sau afecţiuni renale cronice.

Ştiai că...

...după ce combustibilul pentru avioane este purificat, acesta este amestecat cu sare pentru a elimina orice urmă de apă din el înainte de folosire?

...sarea este atât de împortantă în corpul uman, încât dacă bem prea multă apă o putem scoate din corp, cauzând hiponatremia?

...în Evul Mediu, sarea era atât de scumpă încât uneori era numită "aurul alb"?