Pentru că glicemia scade sau creşte mai repede decât alte valori, datorită vitezei de ardere a zahărului, unele alimente pot influenţa nivelul acestuia destul de uşor. Să vedem care sunt acelea, dar să avem grijă să nu le consumăm în exces sau fără a suplimenta cantitatea de zahăr pierdută, pentru a preveni căderile de glicemie.


Fasolea boabe

Gustoasă şi uşor de preparat, fasolea este bogată în fibre solubile, care ajută digestia, evitând ca nivelul zahărului din sânge să crească prea repede după masă.

Fulgii de ovăz

De asemnea, bogaţi în fibre solubile, fulgii de ovăz sunt unul dintre alimentele cele mai bune pentru digestie, ca dejun de sine stătător ori ca gustare în timpul zilei ori seara, pentru încurajarea tranzitului intestinal.

Alunele

Pe lângă proprietăţile lor calorice, dar şi hrănitoare, alunele sunt un aliment care ajută la scăderea glicemiei. Este bun chiar şi sub forma untului de arahide.

Brânza tofu

Acest aliment vegetarian este nu doar unul sănătos, dar şi dietetic, neavând deloc grăsimi, dar un gust cât se poate de savuros. Introdu acest aliment în regimul zilnic şi nu vei fi dezamăgit.

Oţetul


Pe lângă aroma pe care o oferă mâncării, oţetul ajută şi la eliminarea zahărului din organism. Pentru un gust mai puţin agresiv şi mai aromat, încearcă cu încredere oţetul balsamic.

Scorţişoara

Delicioasă şi aromată, în băuturi sau în în mâncare, scorţişoara este unul dintre condimentele care te ajută să te menţii în formă, ajutând, în acelaşi timp, la normalizarea glicemiei.

Grepfrutul

Mare, zemos şi plin de vitamine, grepfrutul conţine un antioxidant ce reglează producţia de insulină a organismului.

Spanacul

Alimentul bun la toate, spanacul este bogat în magneziu, care menţine sub control atât presiunea arterială, cât şi valorile glicemiei.