Surse de fitochimicale, fructele şi legumele albe şi-au câştigat reputaţia de alimentele rele datorită unor produse cum este orezul, pâinea albă şi zahărul. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă de la Departamentul de Dietetică a Spitalului din Kapur (India) au ajuns la concluzia că din alimentaţia sănătoasă nu trebuie să lipsească legumele albe, precum usturoiul, ceapa, ridichea albă, porumbul şi susanul. Iată câteva dintre beneficiile acestor alimente!

Ceapa

Una dintre numeroasele proprietăţi ale acestei legume este chiar cea microbiană. Datorită compuşilor de sulf din conţinut, ceapa are rolul de prevenire a apariţiei infecţiilor. Compuşii de sulf distrug şi bacteriile care duc la apariţia cariilor şi la inflamarea gingiilor.

Usturoiul

Beneficiile pe care le aduce usturoiul sănătăţii nu sunt puţine la număr, iar acest lucru este cunoscut. Introdus în alimentaţie, usturoiul ajută la normalizarea florei intestinale, eliminarea toxinelor şi stimularea circulaţiei sângelui. Alicina, compusul responsabil de mirosul usturoiului, ajută la scăderea tensiunii arteriale şi a colesterolului ,,rău”.

Ridichea albă

Ştiai că ridichea ajută la prevenirea problemelor urinare? Ridichea are proprietăţi diuretice, ajută şi la tratarea disconfortului gastric şi poate fi un bun laxativ.

Seminţele de susan

Seminţele de susan conţin cantităţi mari de minerale, necesare pentru mineralizarea oaselor, producerea de globule roşii şi de hormoni, sinteza enzimelor şi funcţionarea normală a muşchiului cardiac.