Proteinele sunt esenţiale în dieta de zi cu zi pentru orice om care îşi doreşte să fie sănătos. Ele ajută la creşterea şi refacerea organismului, mai ales a mesei musculare. Dieta bogată în proteine aduce energie pe durata întregii zile, un metabolism accentuat şi muşchi mai puternici.

Proteinele sunt esenţiale în dieta de zi cu zi pentru orice om care îşi doreşte să fie sănătos. Ele ajută la creşterea şi refacerea organismului, mai ales a mesei musculare. Dieta bogată în proteine aduce energie pe durata întregii zile, un metabolism accentuat şi muşchi mai puternici.

Doza zilnică de proteine recomandată este de 1 g/kg corp la femei şi persoane sedentare şi 2 g/kg corp la sportivi şi copiii care sunt în creştere. Alimentele sănătoase bogate în proteine nu îngraşă, deoarece organismul nu le stochează.

Alimente sănătoase bogate în proteine – migdale, nuci şi seminţe, necesare pentru o dietă sănătoasă şi bogată în proteine

Un aliment foarte sănătos şi bogat în proteine sunt migdalele. Ele conţin, de asemenea, şi mult calciu. O mână de migdale zilnic sau lapte de migdale, aduce beneficii importante organismului. Nucile, seminţele, la fel, conţin proteine şi grăsimi esenţiale, vitamine şi minerale importante pentru o dezvoltare normală şi menţinerea sănătăţii.

Fasolea, lintea şi năutul sunt alte surse bogate de proteine şi sunt şi foarte sănătoase. Fasolea conţine şi mult fier, nu are multe calorii, conţine multe fibre, reglează glicemia şi dă senzaţia de saţietate. Lintea este una dintre cele mai sănătoase surse de proteine, 100 de grame de linte conţine 26 de grame de proteine, iar 200 de grame de linte (o porţie) oferă 60% din cantitatea zilnică necesară de fier. În plus, lintea conţine fibre şi este un aliment de bază şi foarte sănătos bogat în proteine.

Năutul este bogat în proteine, fibre, magneziu şi fier, dă energie şi sporeşte cantitatea de enzime care produc antioxidanţi. Năutul, ca şi lintea şi fasolea, este un aliment esenţial pentru persoanele care au renunţat la consumul de carne.

Alimente sănătoase bogate în proteine – quinoa, lintea şi năutul, importante surse sănătoase de proteine

Un alt aliment sănătos bogat în proteine, care nu este atât de consumat la noi, este hrişca. Aceasta conţine proteine în proporţie de 18% pe porţie. Este bogată şi în fier, zinc, seleniu, fosfor şi magneziu, iar 90% din proteinele din hrişcă au un aport nutritiv biologic. Un alt aliment minune bogat în proteine este quinoa, care are la fel de multe proteine ca şi carnea, doar că nu are efectele adverse pe care le poate avea consumul de carne. În plus, conţine mai mult calciu decât laptele şi poate reduce cantitatea de grăsimi din sânge.

Alimente sănătoase bogate în proteine – nu uitaţi de carnea albă, pui şi curcan, fructe de mare şi peşte alb

Alte alimente sănătoase bogate în proteine mai sunt şi orezul integral, porumbul şi broccoli. Dintre alimentele sănătoase din categoria A în conţinutul de proteine sunt: fructele de mare, carne de curcan fără piele, piept de pui; din categoria B: brânza, laptele, iaurtul, ouăle, mazărea, seminţele de soia, tofu proaspăt; din categoria C: cerealele integrale, ovăz şi fulgi de ovăz, unt de arahide, alune de pădure.